Uczniowie szkół średnich ponownie zachęcą do nauki w Mysłowicach. Wzorem lat ubiegłych każda ze szkół ponadgimnazjalnych z naszego miasta wytypowała dwójkę uczniów, którzy zaangażują się w promocję swoich szkół.
W Kinie Znicz odbyła się już sesja zdjęciowa z udziałem młodzieży. Ich zdjęcia zostaną wykorzystane do materiałów promocyjnych mysłowickich szkół średnich. W poprzednich latach akcja spotkała się z dobrym przyjęciem środowiska oświatowego, a co najważniejsze – kampanie przyniosły pożądany skutek wśród uczniów.

– Wiele osób nie wie, czego, w jakich szkołach można się uczyć. Takie przedstawienie choćby w formie zdjęć profili, jakie są w szkołach jest przydatne. Jeśli ktoś chce zostać np. lekarzem to dowie się, że w danej szkole jest np. profil biologiczno –chemiczny. Osobiście mam kolegę, którego taka kampania zachęciła do pozostania w Mysłowicach. – mówi Tomasz Ditrich, uczeń I LO w Mysłowicach.

Zgodnie z zamysłem kampanii, uczniowie poszczególnych szkół pozowali do zdjęć w strojach odnoszących się do zawodów, do nauki których przystosowano profile kas w szkole. Tak w kampanii wystąpili uczniowie w strojach policjanta, chemika, dziennikarza, czy mechanika.

– To się rzeczywiście sprawdza. Biorąc pod uwagę wyniki ankiet, gdzie początkowo większość uczniów chce uczyć się poza naszym miastem, po takiej kampanii 70% absolwentów gimnazjów postanawia pozostać w Mysłowicach. Bardzo nas to cieszy. – mówi Iwona Nowak, dyrektor kancelarii prezydenta miasta.

Poza tym, że młodzież promującą swoje szkoły zobaczymy na miejskich billboardach, miasto planuje także wydać informator dla gimnazjalistów, w którym znajdzie się opis pełnej oferty edukacyjnej miasta. Odbędą się także targi edukacyjne, podczas których młodzież będzie mogła bezpośrednio porozmawiać ze swoimi starszymi kolegami, uczniami szkół średnich.

W tym roku kampania zostanie przeprowadzona z większym naciskiem na promocję szkół o profilach zawodowych. Wiąże się to z ogłoszonym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej „Rokiem Zawodowca”. Jak wynika z wszelkich danych, absolwenci gimnazjów nie są w większości zainteresowani nauką w szkołach zawodowych, a to właśnie ukończenie takich szkół stanowi gwarancję zatrudnienia, ponieważ na rynku pracy brakuje wykwalifikowanych zawodowców.

– Przede wszystkim jeśli chodzi o zawodowców, o szkoły o profilach zawodowych to zamierzamy dla nich zorganizować specjalną konferencję, która będzie poświęcona tylko tym szkołom. Będą tam też goście, którzy opowiedzą o trendach na rynku pracy i będą pokazywać to, że warto wybrać szkołę zawodową, bo ona jest większą gwarancją zdobycia pracy i na ten moment stanowi większa gwarancję sukcesu. – dodaje Iwona Nowak.

Mysłowice są jednym z pierwszych polskich miast, które w tak wyraźny sposób promują swoje szkoły. Poprzednie kampanie z udziałem uczniów zostały zauważone przez ogólnopolskie media. Czy tegoroczna kampania także zakończy się sukcesem? Tego dowiemy się już w czerwcu, kiedy ruszy nabór do szkół średnich.

{mp4remote}/images/itvm/2015/03/kampaniabilbord2015.mp4{/mp4remote}