Już od początku maja wznowiony zostanie wywóz odpadów zielonych bezpośrednio z nieruchomości. Dodatkowa usługa realizowana będzie do końca października tego roku. Wydłużył się także termin płatności za gospodarowanie odpadami komunalnymi z 20 – go do ostatniego dnia każdego miesiąca.
Wywóz odpadów zielonych odbywał się będzie zarówno z zabudowy jedno – jak i wielorodzinnej. Obejmował będzie jednak tylko te nieruchomości, których właściciele lub zarządcy zadeklarowali stawkę 9 zł/osobę/miesiąc, gdyż odpady zielone stanowią jedną z frakcji odpadów segregowanych.
Zakład Oczyszczania Miasta dostarczy do końca kwietnia dla wszystkich właścicieli nieruchomości jednorodzinnych oraz dla zarządców nieruchomości wielorodzinnych odpowiednie harmonogramy wywozu.
Dodatkowa usługa nie wiąże się ze zmianą wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
UM prosi o zastosowanie się do poniższych zasad odbioru odpadów zielonych:
- Odbiór odpadów zielonych odbywać się będzie w okresie od maja do października (włącznie) 2015 r.
- Odpady zielone należy gromadzić we własnych workach foliowych o pojemności do 120 litrów. Nie mogą to być worki dostarczane przez ZOMM do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: suchych i szkła – odpady wystawione w tych workach nie będą zabierane.
- W workach należy gromadzić wyłącznie odpady zielone, tj.: trawa, liście, chwasty, pocięte gałęzie oraz inne odpady roślinne, np. kwiaty, nieprzetworzone owoce i warzywa.
- Odpady zielone odbierane będą: z zabudowy jednorodzinnej – jeden raz na 2 tygodnie, z zabudowy wielorodzinnej – jeden raz na miesiąc; zgodnie z harmonogramem.
- W terminach nieujętych w harmonogramach odpady zielone można bezpłatnie oddać do PSZOK przy ul. Miarki 38 w Mysłowicach.
- Zawiązane worki należy wystawiać: domy jednorodzinne – przed posesję w widocznym miejscu, domy wielorodzinne – przy altanie śmietnikowej lub przy pojemnikach; nie wcześniej niż na dzień przed odbiorem odpadów, nie później jednak niż do godz. 6.00 w dniu planowanego wywozu.
Nie będą odbierane worki:
- wystawione po godzinie 6.00 rano,
- niewystawione przed posesję/przy altanie
- niezawiązane,
- zawierające odpady inne niż zielone.
Jednocześnie magistrat przypomina o obowiązku każdorazowego zgłaszania zmiany w ilości osób zamieszkujących nieruchomość oraz zgłaszania nowych nieruchomości. Zgodnie z wymogami ustawowymi właściciel nieruchomości ma na to 14 dni. Informację kiedy i jak wypełnić DEKLARACJĘ znaleźć można w załączniku do nieniejszej informacji.
W razie dodatkowych pytań skontaktuj się z Zespołem Gospodarki Odpadami: tel. 32 31 71 162/237
Dla przypomnienia – jak wypełnić deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi