Trwa ekologiczna kampania zorganizowana przez mysłowicki magistrat pod hasłem Mysłowice są EKO! W szkołach odbyły się warsztaty, miasto odwiedził Energetyczny Autobus, a w pierwszych dniach października rozstrzygnięto grę internetową. Na tym jednak ekologiczna kampania się nie zakończyła. Już niebawem do naszych skrzynek trafi gazetka edukacyjna. Czy uda się przekonać mysłowiczan, że warto dbać o środowisko?

– Przed nami bezpłatna gazetka, którą będziemy dostarczać do każdego gospodarstwa domowego w Mysłowicach, będziemy w niej pisać o szeroko pojętej ekologii, gospodarce odpadami – o wszystkim tym, co związane jest z ochroną środowiska – mówi Kamila Szal, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Mysłowice.

Gazetka EKO-Edukator, w dwóch numerach do końca roku trafi do skrzynki każdego mieszkańca. Z eko prasy dowiemy się między innymi o segregacji odpadów, eko żywności, jak zmniejszyć zanieczyszczenia powietrza, wody oraz zużycie prądu, a także, jakie artykuły kupować, aby pozostać w zgodzie z naturą. Co ważne stosując się do rad zawartych w gazetce, będziemy mogli sporo zaoszczędzić, bo działania proekologiczne są korzystne dla naszego portfela. Gazetka zawierać będzie również wiele przydatnych informacji, takich jak rozszyfrowanie znaków i certyfikatów, które znajdują się na opakowaniach produktów oraz mnóstwo ciekawostek ekologicznych.

– Postanowiliśmy zrobić dużą kampanię proekologiczną, ponieważ uznaliśmy, że jest to bardzo ważny temat, chcieliśmy także zostać liderem na tle innych miast rozpoczynając na szeroką skalę taką tematykę. W ramach tego projektu pozyskaliśmy środki z WFOŚ na przeprowadzenie wszystkich działań. – mówi Iwona Nowak, dyrektor kancelarii prezydenta miasta.

Wyjątkowo ciekawym elementem kampanii był internetowy quiz Ekowyzwanie. Nie był to zwykły quiz, a zabawa, która zachęcała do poszukiwania ciekawych informacji na różne tematy związane z ekologią, a co ważniejsze – motywowała wyzwaniami do wprowadzania ekologicznych zmian w codziennym życiu.

– Finalista tej gry, który jest mieszkańcem Sosnowca powiedział, że Mysłowice są jednym z pierwszych miast, gdzie takie gry na taką skalę się odbywają. Jego zdaniem to bardzo fajny, ciekawy pomysł, z czego bardzo się cieszymy. Myślę że jest to świetny sposób na promocję miasta, mamy się czym pochwalić bo konkurs i cała kampania to spory sukces. – dodaje Iwona Nowak.

Ostatnim elementem kampanii Mysłowice są EKO! będzie kampania billboardowa informująca jak będzie wyglądała prawidłowa segregacja odpadów, bo w tym zakresie od nowego roku czekać będą nas zmiany.

{mp4remote}/images/itvm/2015/10/czy-myslowice-sa-eko.mp4{/mp4remote}