wiz. P.W. KaNaD

W magistracie rozstrzygnięto przetarg na budowę parkingu bike & ride. Zadanie obejmie nie tylko stworzenie samego parkingu, ale także prowadzących do niego dróg rowerowych oraz modernizację przejścia pod mysłowickim dworcem.

– Część pierwszą projektu, czyli budowę przejścia podziemnego, wykona firma Silesia Inwest sp. z o. o. z Gliwic za kwotę 9 452 550,00 zł brutto. Natomiast cześć drugą, drogową, konsorcjum firm Hucz sp. z o. o. i P.U.H. Domax Arkadiusz Mika z Boronowa za kwotę 12 365 169,36 zł brutto – informuje Anna Górny, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Mysłowicach.

Parking bike & ride powstanie w rejonie przejścia podziemnego przy ul. Oświęcimskiej. Zadanie obejmuje nie tylko budowę samego parkingu, ale także modernizację tunelu łączącego ul. Oświęcimską z ul. Powstańców. W pierwszej części projekt przewiduje m.in.:

  • remont i przebudowę istniejącego przejścia wraz z zadaszeniem nad zejściami,
  • budowę windy jako elementu komunikacji pionowej,
  • budowę obiektów małej architektury,
  • odtworzenie schodów ruchomych,
  • budowę wiat na rowery oraz zadaszenia dla pasażerów czekających na komunikację miejską,
  • powstanie pylonu samoobsługowego do naprawy rowerów,
  • przebudowę murów oporowych od strony północnej,
  • montaż oświetlenia,
  • nasadzenie drzew ozdobnych i trawy.
wiz. P.W. KaNaD

Drugi element inwestycji to budowa dróg rowerowych jako dróg dojazdowych dla parkingu bike & ride. Powstanie zintegrowane centrum przystankowe, gdzie połączone zostaną parkingi rowerowe z przystankami komunikacji miejskiej. Trasy rowerowe zostały podzielone na szlaki oznaczone kolorami:

  • szlak pomarańczowy łączyć będzie osiedle Powstańców Śląskich ze Starym Miastem i ul. Boliny,
  • szlak czerwony rozpoczynać się będzie od skrzyżowania ul. Oświęcimskiej z gen. J. Ziętka i skręci w ul. Mickiewicza,
  • szlak niebieski: punktem początkowym będzie skrzyżowanie ul. Chopina z Armii Krajowej. Dalej pobiegnie wzdłuż ul. Chopina. Południowa odnoga tej trasy skręci z ul. Chopina śladem alejki parkowej, znajdującej się za budynkami wielorodzinnymi przy ul. Morcinka, aż do ul. Kwiatowej i dalej wzdłuż ul. Armii Krajowej do skrzyżowania z Mickiewicza i szlaku zielonego. Ponadto szlak niebieski połączy ze sobą szlak czerwony i szlak żółty,
  • szlak zielony rozpocznie się od skrzyżowania ul. Mickiewicza ze Szpitalną i pobiegnie do końca ul. Mickiewicza,
  • szlak żółty: początek to skrzyżowanie ul. Chopina i Moniuszki, a koniec za terenem Szkoły Podstawowej nr 4 (dawnego Gimnazjum nr 1), gdzie obecnie znajduje się miasteczko rowerowe.

W ramach części drugiej przewiduje się również montaż obiektów małej architektury, takich jak m.in. wiata i stojaki rowerowe, pochylnia dla rowerów, samoobsługowa stacja naprawy rowerów wyposażona w narzędzia i stacjonarną ręczną pompkę, tablice informacyjne z mapą tras, kosze parkowe czy ławki.

– Miasto otrzymało na to zadanie dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Jego suma to 16 784 671,03 zł – mówi Anna Górny.

14 lipca została podpisana umowa na realizację drugiego etapu inwestycji. W przyszłym tygodniu nastąpi symboliczne przekazanie placu budowy. W ciągu kilku najbliższych dni powinna także zostać podpisana umowa z wykonawcą pierwszego etapu zadania. Parking, drogi rowerowe i przejście podziemne mają być gotowe do końca maja 2022 r.

wiz. P.W. KaNaD

Źródło: UM Mysłowice