Zmieniły się przepisy podatkowe i od tego roku ZUS nie rozlicza świadczeniobiorców z nadpłatą podatku. Dlatego niektórzy emeryci i renciści otrzymali PIT 11 A, czyli inny niż ten, który trafiał do nich w poprzednich latach. Wielu z nich nie wie, co ma teraz zrobić. Stąd też między 9 a 11 marca oddziały ZUS-u w Chorzowie i Rybniku uruchamiają specjalną infolinię, by wyjaśnić wątpliwości i odpowiedzieć na pytania seniorów dotyczące otrzymanego formularza podatkowego.
Tematem dyżurów telefonicznych, zorganizowanych przez chorzowski i rybnicki ZUS, będą nowe zasady rozliczania podatku dochodowego dla emerytów i rencistów. Dzwonić można 9, 10 i 11 marca:
- 9 marca (we wtorek) i 11 marca (w czwartek) w godz. 10-13 pod numerem telefonu 727 690 825 dyżurować będą eksperci rybnickiego ZUS-u,
- 10 marca (w środę) w godz. 12-14 pod numerem telefonu 32 349 06 26 dyżurować będą eksperci z chorzowskiego ZUS-u.
Wielu emerytów i rencistów, którzy ostatnio odwiedzają placówki ZUS-u, dopytuje o swój PIT. Zastanawiają się, czy przypadkiem nie zaszła pomyłka, bo teraz formularz jest inny. Mają wątpliwości, co należy zrobić, czy muszą się samodzielnie rozliczyć czy nie. Pojawiają się też pytania dotyczące zasad sporządzania i wysyłania przez ZUS PIT-ów po osobie zmarłej.
– Pytań jest bardzo wiele, dlatego żeby wyjaśnić te wszystkie wątpliwości i ułatwić naszym świadczeniobiorcom dostęp do kompleksowych informacji, oddziały w Rybniku i Chorzowie postanowiły zorganizować dyżur telefoniczny w tym zakresie. Ponadto taka forma kontaktu to też ochrona naszych seniorów przed narażaniem się na spotkania w publicznych miejscach w związku z panującą epidemią koronawirusa – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS-u województwa śląskiego.
Informacja prasowa