fot. pexels.com

Jeśli otrzymujesz decyzje w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego czy łącznego zobowiązana pieniężnego w formie tradycyjnej, papierowej, a chciałbyś otrzymywać je w formie elektronicznej, możesz zwrócić się o zastosowanie tego rodzaju doręczenia.

W tym celu:

  1. Załóż profil zaufany (odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, potwierdzonego certyfikatem).
  2. Załóż konto na elektronicznej platformie ePUAP.
  3. Po założeniu konta:
  • Zaloguj się na platformie ePUAP.
  • Wybierz w Katalogu spraw zakładkę Sprawy ogólne, dalej Pisma do urzędu – Najczęściej załatwiane sprawy – Pismo ogólne do podmiotu publicznego.
  • Wyślij pismo o treści: „Na podstawie art. 144a § 1 pkt. 3 ustawy Ordynacja podatkowa w zw. z art. 158 ust. 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych wyrażam zgodę na doręczanie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego za pomocą środków komunikacji elektronicznej”.

Złożenie pisma – wyrażenie zgody umożliwi wygodne doręczenie decyzji podatkowej już w najbliższej akcji wymiarowej w roku 2022. W każdej chwili masz prawo do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej i powrotu do formy tradycyjnej (papierowej).

Informacja prasowa