Materiały promocyjne

„Dotykam=wygrywam” to ogólnopolska kampania promująca regularne samobadanie piersi, odbywająca się zawsze w październiku, czyli miesiącu walki z rakiem piersi. W tym roku ma miejsce 11. edycja akcji i znów włączył się w nią mysłowicki salon brafittingowy Ka_Ja, do którego możecie oddać swoje stare staniki, a w zamian otrzymać zniżkę na nowe, idealnie dopasowane do Waszego biustu.

„Nawiązując do słów refrenu piosenki »Miód« Natalii Przybysz, ambasadorki kampanii »Dotykam=wygrywam«, zadajemy w tym roku kobietom pytanie – jak to się stało, że zapomniały o swoich piersiach, mimo że w Polsce rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym u kobiet, a w grupie między 20. a 44. rokiem życia jest na pierwszym miejscu zarówno pod względem zachorowalności, jak i umieralności Polek? Jak to się dzieje, że ulegamy presji ich bezustannej oceny przez innych? Zamiast zadbać o to, by były zdrowe, przejmujemy się tym, że ktoś uważa je za zbyt małe, zbyt duże, za mocno lub za słabo eksponowane…” czytamy na stronie internetowej kampanii dotykamwygrywam.pl.

Kampania „Dotykam=wygrywam” organizowana jest nieprzerwanie od 11 lat z inicjatywy Izabeli Sakutovej, międzynarodowej ekspertki brafittingu i prezeski fundacji Wsparcie na Starcie. Jej głównym celem jest edukacja Polek w temacie dbania o swoje zdrowie i wykonywania regularnych samobadań piersi, ale także noszenia dobrze dopasowanych staników. Dlatego w ramach akcji corocznie prowadzona jest też zbiórka biustonoszy pod hasłem „reCYClingu”. Swoje stare staniki możecie przynosić do końca października m.in. do salonu brafittingowego Ka_Ja na Brzęczkowicach, który po raz kolejny włączył się w akcję.

– Jeśli ciężko Ci zdecydować, który stanik oddać do reCYClingu w ramach kampanii „Dotykam=wygrywam”, podpowiadamy. Oddaj każdy, który, przestał Ci się podobać, jest w dobrym stanie, jest w złym stanie, nie pasuje, bo zmienił Ci się rozmiar albo użytkowałaś go więcej niż 200 razy i już czas na zmianę – podpowiadają brafitterki z salonu Ka_Ja. – My w zamian za każdy oddany biustonosz damy Ci zniżkę 20 zł na nowy, świetnie dobrany stanik z naszej oferty. I powiedz, prosimy, o tej kampanii wszystkim kobietom z Twojego otoczenia, bo im więcej nazbieramy, tym bardziej pomożemy – dodają.

Zebranymi podczas akcji biustonoszami zajmie się firma Wtórpol, która wprowadzi bieliznę do drugiego obiegu, dając jej tym samym drugie życie, a uzyskane w ten sposób środki zostaną przekazane na rzecz stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz fundacji Wsparcie na Starcie.

Ambasadorami 11. edycji kampanii „Dotykam=wygrywam” są m.in. dziennikarki Dorota Gardias i Beata Sadowska, trener Daniel Qczaj, aktorki Daria Widawska i Ela Romanowska czy wspomniana już wokalistka Natalia Przybysz.

Dlaczego promowanie regularnego samobadania piersi jest takie ważne?

„Rak piersi w Polsce jest na pierwszym miejscu wśród nowotworów złośliwych u kobiet. Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, iż stanowi on aż 25% wszystkich zachorowań na nowotwory rozpoznawane wśród kobiet. W 2020 r. chorobę tę zdiagnozowano u 24 644 kobiet, z czego aż 8 805 zmarło. Dlaczego? Pierwszym powodem jest zbyt późne wykrycie nowotworu. Choroba wykryta we wczesnym etapie jest niemal w 100% wyleczalna. Według specjalistów najlepszym sposobem na wczesne wykrycie nowotworu jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie” czytamy na stronie internetowej kampanii dotykamwygrywam.pl.

Jak wykonać samobadanie, dowiesz się stąd. Możesz też pobrać bezpłatną, biustopozytywną aplikację, czyli biustoapkę stworzoną przez fundację Wsparcie na Starcie z myślą o budowaniu zdrowych nawyków dbania o piersi wśród kobiet już od najmłodszych lat. To kompaktowe kompendium wiedzy na temat dbania o piersi, dzięki któremu już nigdy nie zapomnisz o samobadaniu piersi, bo co miesiąc przypomni ci o tym biustoprzypominajka. Więcej o aplikacji przeczytasz tutaj.

Po szczegółowe informacje o kampanii zajrzyj na dotykamwygrywam.pl.