Kilka minut na wyprowadzanie w pośpiechu klientów i zabezpieczenie dokumentów – to zakłada Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego, której zasad muszą przestrzegać pracownicy urzędu miasta. Często słyszy się o alarmach w publicznych instytucjach, we wtorek rozbrzmiał taki w mysłowickim magistracie – na szczęście tylko w ramach ćwiczeń.
Cel akcji to zapewnienie sprawnego przygotowania i przeprowadzenia bezpiecznej ewakuacji pracowników, klientów i mienia Urzędu Miasta Mysłowice w sytuacji wystąpienia zagrożenia. – informuje Kamila Szal z mysłowickiego magistratu
Urzędnicy są zobligowani do tego, by raz na dwa lata przeprowadzić takie ćwiczenia. Sprawdza się wtedy ich znajomość określonych zasad Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego w praktyce. Pracownicy urzędu mają 5 minut na wykonanie niezbędnych czynności, np. zabezpieczenie dokumentów.
Symulowana ewakuacja dotyczyła także klientów urzędu, którzy zostali wyprowadzeni przez pracowników.