Zdecydowana większość osób uprawnionych do skorzystania ze świadczenia rekompensacyjnego z tytułu utraty prawa do bezpłatnego węgla pieniądze otrzymała jeszcze przed świętami. W ostatnich dniach roku świadczenia otrzymały osoby, do których pieniądze nie trafiły z powodu błędów w danych adresowych lub numerach kont. Takich przypadków było prawie 400.
Na wypłatę świadczeń w wysokości 10 tys. zł czeka natomiast jeszcze ok. 18 tys. osób, których wnioski zawierały dane wymagające głębszej weryfikacji oraz 20 tys. wniosków, które będą poddane powtórnej analizie. Od blisko dwóch tygodni ze wszystkimi tymi osobami kontaktują się pracownicy SRK celem uzupełnienia dokumentacji lub wyjaśnienia wątpliwości. Ze względu na pracochłonność, działania będą kontynuowane jeszcze w I kwartale 2018 roku.
Osoby, które nie otrzymały jeszcze rekompensaty, a pragną dowiedzieć się na jakim etapie jest ich sprawa, mogą zasięgać informacji pod następującymi numerami telefonów:
- 32 71 70 190;
- 32 71 70 661;
- 32 71 70 655 ;
- 32 71 70 665;
- 32 71 70 125;
- 32 71 70 138;
- 32 71 61 106;
- 32 71 61 102
lub w jednym z trzech czynnych punktów obsługi klienta: w Woliul. Kopalniana 10, w Zabrzu ul. Lompy 11 oraz także w Zabrzu przy ul. Sikorskiego 4.