Ruszył Telefon Bezpieczeństwa dla turystów, który w tym roku został po raz pierwszy zintegrowany z Polskim Systemem Informacji Turystycznej. Od października do maja, w godzinach 8.00-18.00, a od 1 czerwca do 30 września, w godzinach 8.00-20.00, turyści zagraniczni będą mogli uzyskać potrzebne informacje oraz pomoc w sytuacjach wymagających specjalistycznej porady. Pracownicy obsługujący Contact Center będą posługiwać się biegle językiem angielskim i niemieckim

Głównym celem „Telefonu Bezpieczeństwa” jest zapewnienie pomocy turystom zagranicznym w nagłych i trudnych dla nich sytuacjach. Brak znajomości języka i procedur w przykrych dla turysty okolicznościach i poczucie zagubienia może zaważyć w znaczący sposób na opinii o kraju, mimo iż wcześniej pobyt był postrzegany, jako bardzo atrakcyjny.

„Telefon Bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych” jest elementem sprzyjającym poprawie bezpieczeństwa nie tylko cudzoziemców ale i Polaków. Podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Telefon Bezpieczeństwa został dokładnie przetestowany przez naszych gości z zagranicy.

– Jako Policja chcemy zapewnić bezpieczeństwo nie tylko obywatelom Polski, ale także osobom odwiedzającym nasz kraj. Cieszę się że ta inicjatywa przynosi dobre rezultaty. Dzięki niej, Policja może kompleksowo rozwiązywać problemy cudzoziemców. Po załatwieniu sprawy merytorycznie nie zostawiamy ich samym sobie tylko przekazujemy w opiekuńcze ręce Polskiej Organizacji Turystycznej i operatorów, którzy są w stanie udzielić tym ludziom wielu cennych informacji –zapewniał w momencie startu systemu Komendant Główny Policji.

W tym roku po raz pierwszy Telefon Bezpieczeństwa został przyłączony do Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Dzięki temu turysta będzie mógł uzyskać bardzo szybko informację o najbliższych atrakcjach turystycznych. Scentralizowana baza danych – Repozytorium Informacji Turystycznej oparte jest na ścisłej współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi i ich systemami.

W celu połączenia się z operatorem wystarczy zadzwonić pod specjalne numery infolinii: +48 608 599 999 i + 48 22 278 77 77, płatne zgodnie z taryfą operatora. Komenda Główna Policji zapewnia osobom obsługującym telefon bezpieczeństwa możliwość bezpośredniego połączenia z centralą KGP – chodzi o szybką komunikację z właściwymi jednostkami Policji.