Od soboty 31 lipca tramwaj linii 14 przestał kursować do Mysłowic. Pasażerów wożą już autobusy zastępcze. Natomiast od 2 sierpnia zmienił się ruch organizacji dla pojazdów samochodów od skrzyżowania ulicy Bytomskiej z ulicą Słowackiego do skrzyżowania ulicy Starokościelnej z Krakowską. To efekt rozpoczynającej się modernizacji linii tramwajowej nr 14. Sprawdź szczegóły.
Od 2 sierpnia z ruchu została wyłączona cała ulica Starokościelna oraz odcinek ulicy Bytomskiej od skrzyżowania z ul. Starokościelną do skrzyżowania z ul. Słowackiego.
Dodatkowo, ze względu na zamknięcie Bytomskiej ulice: Słowackiego, Jagiellońska, Żwirki i Wigury oraz Matejki stają się ślepe. Jednak aby umożliwić utrzymanie ruchu do posesji mieszkańców ruch na wymienionych ulicach będzie dwukierunkowy.
Co w takim razie z parkowaniem przy posesjach?
– Nie zostały wprowadzone dodatkowe zakazy zatrzymywania się, więc można parkować samochody jak do tej pory, czyli zgodnie z Ustawą prawo o ruchu drogowym. Natomiast w zamkniętym obszarze robót występuje tylko możliwość dojazdu do posesji, więc samochody można parkować albo na wewnętrznych podwórkach lub poza obszarem wyłączonym z ruchu – informuje Anna Górny, rzecznik prasowy UM Mysłowice.
Dodatkowo, jak informuje mysłowicki magistrat, w sytuacji braku możliwości utrzymania dojazdów (dojścia mają być bezwzględnie utrzymywane), wykonawca ma obowiązek z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem poinformować zarządców lub właścicieli posesji o braku takiej możliwości.
– Za pewne będą potrzebne krótsze lub dłuższe zamknięcia dojazdów, np. przy przebudowie sieci gazowej, elektrycznej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz przy zrywaniu istniejących torów oraz podczas budowy nowych. Podczas tego typu wykonywanych prac, niemożliwe jest utrzymanie dojazdów do posesji – dodaje rzecznik prasowy.
Przebudowa ulic: Bytomskiej, Starokościelnej, Szymanowskiego i Powstańców to wspólne zadanie spółki Tramwaje Śląskie S.A. i Miasta Mysłowice. Obejmie nie tylko modernizację linii tramwajowej i jej rozbudowę do dwóch torów, lecz również przebudowę całej infrastruktury miejskiej.
Generalnym wykonawcą robót jest konsorcjum firm NDI z Sopotu, które umowy z inwestorami podpisało 20 maja br.
– Dość długo trwały przygotowania do rozpoczęcia prac, zwłaszcza przygotowanie i zatwierdzenie projektów tymczasowej organizacji ruchu, ze względu na ich skomplikowany charakter. Prace będą bowiem rzutować na ruch w całym śródmieściu Mysłowic, a także na przelotowej DK 79 i organizacja ruchu była tu elementem niezwykle ważnym. Ostatecznie wszystko zostało dograne i od 31 lipca pierwszy etap tymczasowej organizacji ruchu zostanie wdrożony, co spowoduje przede wszystkim wstrzymanie ruchu tramwajowego – podkreśla Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Od soboty 31 lipca 2021 r. zostały wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Zmiany dotyczą linii tramwajowych 14 i 36, autobusowej komunikacji zastępczej T-14 oraz linii autobusowych 26, 106, 150, 219, 292, 788. Szczegółowe informacje przeczytasz w: Modernizacja infrastruktury tramwajowej: zmiany w komunikacji miejskiej.
Generalny wykonawca rozpocznie prace od demontażu starej infrastruktury i prac w zakresie przebudowy instalacji podziemnych. Docelowo, po zakończeniu prac, cały ciąg ulic: Bytomska, Starokościelna, Szymanowskiego i Powstańców zyska dwutorową linię tramwajową i nowoczesną infrastrukturę uliczną.
Wszystkie prace, zarówno w zakresie tramwajowym, jak w zakresie miejskim inwestycji konsorcjum firm NDI ma wykonać nie później niż do 30 września 2022 r.