fot. GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę budowy węzła Kosztowy II wraz z 10-kilometrwoym odcinkiem S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex z Warszawy, która koszt wykonania zadania wyceniła na ponad 489 mln zł. Wcześniej, 4 października, GDDKiA wskazała wykonawcę odcinka między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Firma Strabag wyceniła wykonanie tego zadania na ponad 212 mln zł. Tym samym zbliża się domknięcie drogi ekspresowej S1 pomiędzy Mysłowicami i Bielskiem-Białą.

Standardowa kontrola prezesa UZP

Do Urzędu Zamówień Publicznych trafiła już dokumentacja przetargowa dla trasy między Bieruniem i węzłem Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Niezwłocznie przesłana zostanie również dokumentacja dla odcinka Mysłowice – Bieruń. Podpisanie umowy na realizację obu odcinków nastąpi natychmiast po otrzymaniu pozytywnego wyniku kontroli prezesa UZP.

S1 Mysłowice – Bieruń

Przetarg dotyczy 10-kilometrowego odcinka drogi S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na jego realizację wpłynęło dziesięć ofert. Więcej na ten temat tutaj.

S1 Bieruń – węzeł Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia

Przetarg dotyczy budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) – pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz 5 obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44). W przetargu na jego realizację wpłynęło dziewięć ofert.

S1 węzeł Oświęcim – Dankowice

Trwa projektowanie odcinka pomiędzy węzłem Oświęcim (z węzłem) a Dankowicami o długości ok. 15,2 km. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca złożył w marcu 2021 r. Trwa procedowanie uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót.

S1 Dankowice – Bielsko-Biała

Trwa projektowanie odcinka pomiędzy Dankowicami a węzłem Suchy Potok (z węzłem) o długości ok. 12 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r. Trwa procedowanie uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót.

Kiedy przejedziemy S1

Budowa S1 na odcinkach od węzła Oświęcim do Bielska-Białej powinna się zakończyć w 2023 r. Na odcinku pomiędzy Bieruniem i węzłem Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia jako jeden z kamieni milowych wpisano uzyskanie przejezdności jedną jezdnią (w układzie 1+1) w terminie 24 miesięcy od podpisania umowy, czyli z końcem 2023 r., a zakończenie jego budowy przewidziano w 2025 r. Przy założeniu, że do podpisania umowy na budowę odcinka od Mysłowic do Bierunia dojdzie na początku przyszłego roku, zakończenie budowy tego 10-kilometrowego odcinka nastąpi w 2025 r.

Aktualne informacje o inwestycji znajdziecie tutaj.

Informacja prasowa