W imieniu trzech miast partnerskich, Jaworzno ogłosiło przetarg na wykonanie projektu budowy Drogowej Trasy Średnicowej. Oba etapy inwestycji mają kosztować dziewięćset milionów złotych.
Przypomnijmy, prezydenci Mysłowic, Jaworzna i Sosnowca w lipcu 2013 r. podpisali porozumienie w sprawie przygotowania dokumentacji pod projekt budowy wschodniej części Drogowej Trasy Średnicowej. Liderem projektu zostało miasto Jaworzno, które właśnie ogłosiło przetarg na przygotowanie projektu DTŚ-ki.

Jaworzno ogłosiło przetarg na projekt odcinków, których budowa ma być podzielona na dwa etapy. Jeszcze wcześniej powinien powstać odcinek „węzeł Bagienna–węzeł Wilhelmina” w Katowicach. Cieszy się on przychylnością marszałka województwa, który umieścił go na liście projektów kluczowych.

Pierwszy etap DTŚ Wschód – partnerski projekt Mysłowic, Jaworzna i Sosnowca – ma objąć trasę od węzła Wilhelmina do węzła Jęzor na granicy Jaworzna i Sosnowca, gdzie średnicówka ma się połączyć z drogą nr 79 i S1. Ten odcinek ma przebiec przez Mysłowice ulicą Obrzeżną Zachodnią. Koszt tej części inwestycji to 300 mln zł.

Odcinek drugi ma biec od Mysłowic do Sosnowca, jego koszt ma być dwukrotnie wyższy. Trasa miałaby zostać poprowadzona ul. Mikołajczyka w Sosnowcu, a następnie w rejon cmentarza komunalnego przy Wojska Polskiego, aż do nowego węzła S1 „Bór”.

Najważniejszym punktem przetargu będzie studium transportowe dla całej wschodniej części aglomeracji. Zostanie przeprowadzone w formie badania, podczas którego o zdanie zostanie zapytanych około 32. tysięcy mieszkańców. Na jego podstawie dowiemy się, jakimi trasami najczęściej jeżdżą mieszkańcy aglomeracji i jakie jest natężenie ruchu na poszczególnych drogach.

Na podstawie tego badania wyznaczonych zostanie kilka tras DTŚ, a ostateczna wersja zostanie wybrana w oparciu o kryterium najmniejszej szkodliwości dla środowiska.