UPS, amerykańska firma zajmująca się przewozem przesyłek i logistyką, właśnie otworzyła swoje centrum przeładunkowe w Mysłowicach. Nowa, większa siedziba o powierzchni 11 tysięcy metrów kwadratowych będzie miejscem pracy dla ponad stu osób i zapewni znacznie szybszą przepustowość paczek. Inwestycja w Mysłowicach zastąpi sortownię zlokalizowaną obecnie w Katowicach.

https://vimeo.com/218640199

– Mysłowice są świetnym miejscem dystrybucji, są miejscem gdzie znajduje się wiele firm. Na pobliskim lotnisku od kilku miesięcy mamy nasz nowy, większy samolot. To jest świetna okazja do rozbudowy naszego biznesu tutaj, to też szansa na efektywny rozwój dla naszych klientów – mówił Daniel Carrera, prezes UPS na Europę Wschodnią

Jest to drugi, obok centrum mieszczącego się w Strykowie, tak duży obiekt amerykańskiej firmy w Polsce. Mysłowickie centrum, które jest ponad trzykrotnie większe od starej siedziby, zostało wyposażone w nowoczesny system taśm transportowych. Ich przepustowość wynosi 6 tysięcy paczek na godzinę. Ma to umożliwić przedsiębiorstwom z południowej Polski dotarcie za sprawą UPS do klientów z innych regionów kraju i Europy.

– Nie wyobrażam sobie lepszego miejsca, dlatego że układ komunikacyjny jest wymarzony. S1 będzie niedługo drogą międzynarodową, bezpośrednio łączy się z autostradą A4, jest też droga krajowa na Warszawę. Nie bez powodu mówimy, że stąd wszędzie blisko – mówił prezydent Edward Lasok

Nowa siedziba UPS zajmuje 11 tysięcy metrów kwadratowych. Wewnątrz obiektu znajdują się miejsca parkingowe dla 170 samochodów kurierskich. Nowa siedziba w Mysłowicach, jaka mieści się przy ulicy Brzezińskiej na terenie hal Panattoni, już teraz jest miejscem pracy dla ponad 100 osób.

– Już teraz pracuje tutaj, w tym obiekcie, 150 osób. Ale nadal będziemy kontynuować rozwój firmy. W związku z tym będziemy oferować możliwość znalezienia pracy właśnie tutaj, w tej lokalizacji – mówi Daniel Carrera

Prezentacja mysłowickiego centrum UPS miała miejsce we wtorek. Podczas uroczystości goście mogli nie tylko zobaczyć, jak wygląda centrum, ale mieli także okazję poznać plany ekspansji firmy.