Już nie tylko w kilku osiedlowych sklepach, czy wyznaczonych ściśle lokalach, ale w każdym supermarkecie, kiosku czy restauracji – wszędzie, gdzie tylko znajduje się terminal płatniczy – Polska Grupa Górnicza wprowadza innowacyjny system kart płatniczych dla pracowników kopalń. Wydawane co miesiąc pliki papierowych kartek zastąpi jedna, plastikowa dyskietka.

Rozwiązanie obejmie około 40 tys. pracowników zatrudnionych w uciążliwych warunkach. Karty będą wydawane sukcesywnie w okresie od kwietnia do lipca bieżącego roku. Zastąpienie papierowych bonów żywnościowych kartą płatniczą było możliwe dzięki współpracy PGG i PKO Banku Polskiego S.A.

Ważna przez 4 lata, w nieograniczonej liczbie miejsc

Nowe rozwiązanie wiąże się z wieloma udogodnieniami, jedną z najważniejszych zmian jest umożliwienie realizacji bonów w wielu miejscach. Górnicy będą mogli korzystać z karty w każdym lokalu gastronomicznym czy sklepie, gdzie tylko jest możliwość płatności z pomocą terminala płatniczego. Dotychczas było to możliwe tylko w niektórych punktach objętych współpracą.

Pomysł jest korzystny także ze względu na okres ważności bonów żywieniowych. Kartki papierowe miały różny okres ważności, od miesiąca do kilku, mogła więc zdarzyć się sytuacja, że górnik nie zdążył wykorzystać bonu na czas. W przypadku karty płatniczej świadczenie będzie można zrealizować w okresie ważności karty, czyli 4 lata.

Automatyczne doładowanie i zabezpieczenia

Doładowywanie karty będzie odbywać się automatycznie, co miesiąc, a jej użytkowanie nie będzie się wiązać z żadnymi kosztami. Każda z kart będzie posiadać także indywidualny kod PIN, w użytkowaniu nie będzie różnić się niczym od standardowej karty płatniczej. To rozwiązanie to także dodatkowe zabezpieczenie środków przed ich utratą – w razie zgubienia można zablokować kartę z gwarancją zachowania prawa do zgromadzonych środków. W każdym momencie i zupełnie bezpłatnie będzie można także sprawdzić dostępne saldo w bankomacie.