W Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Wojciecha Korfantego odbyły się uroczystości związane z obchodami Święta Patrona Szkoły i Dnia Regionalnego. Uczniowie pod kierunkiem nauczycieli Mirosławy Wocki, Iwony Horczak, Anny Ciach i Tomasza Wrony oraz całej grupy nauczycieli wspierających przygotowali dla swoich kolegów wystawy i prezentacje, które sami poprowadzili.
Społeczność uczniowska została podzielona na pięć grup i każda z nich na określonej lekcji i w określonym miejscu miała się pojawić, by przeżyć spotkanie z tradycją i historią Górnego Śląska oraz Mysłowic.
Zatem wśród atrakcji uczniowie mieli możliwość zobaczyć prezentacje, które zostały wysoko ocenione przez jurorów konkursu „Silesia incognita”. Dotyczyły one muzycznej mysłowickiej rodziny Bliwertów oraz kompozytora urodzonego w Kosztowach Antoniego Hlonda- Chlondowskiego, brata prymasa Polski Augusta Hlonda.
Oprócz tego uczniowie mogli zobaczyć wystawy poświęcone geografii i zabytkom Śląska i województwa śląskiego, a także zobaczyć wystawy poświęcone herbom właścicieli Mysłowic oraz herbom Górnego Śląska, Mysłowic i ich dzielnic. Przy okazji uczniowie dowiedzieli się nieco o historii naszego miasta i kilka ciekawostek, którymi charakteryzowały się dzielnice Mysłowic.
Oprócz tego zaprezentowano bohatera legend mysłowickich- Utopka, przedstawiając dwie mysłowickie legendy o nim. Jedna mówiła o tym, jak żyjąc w Bolinie płatał ludziom różne figle, druga o tym, jak w Kosztowach pilnował z kolegami skarbu Eliasza i Pistulki. Przy okazji uczniowie obejrzeli prace swoich kolegów z klasy 4, którzy w ramach przedmiotu wychowanie regionalne robili komiksy o śląskich legendach. Na sam koniec uczniowie mieli możliwość pooglądać występ szkolnego zespołu „Karolinki”, który w śląskich strojach zatańczył kilka tańców. Ale oprócz tego przeżyli warsztaty, podczas których nauczyli się tańczyć Grożonego.
Centralną częścią szkolnego święta była audycja emitowana przez radiowęzeł o życiu Wojciecha Korfantego, patrona szkoły. W tym szczególnym dniu uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 rozszerzyli swoją wiedzę o regionie, jego kulturze, historii i tradycji. Mieć nadzieję, że wpłynie ona na emocjonalne związki uczniów z miejscem zamieszkania.