Co prawda wiosna dopiero stawia pierwsze, nieśmiałe kroki, ale jest to już niewątpliwie czas, kiedy Mysłowicki Ośrodek Kultury przygotowuje się do letnich atrakcji na mysłowickim rynku. A te oprócz plenerowych koncertów i spektakli mają dotyczyć rozszerzenia oferty gastronomicznej od lipca do września 2021 roku. Dlatego MOK poszukuje do współpracy chętnych przedsiębiorców.

– Oczywiście w pierwszej kolejności patrzymy w kierunku gastronomii, która od lat już jest na rynku, szanujemy ich jako przedsiębiorców, wiemy, że jest im trudno, w związku z tym chciałbym ich uspokoić, że absolutnie nie będziemy stwarzali im konkurencyjności, a wręcz przeciwnie. Będziemy starali się zgromadzić większą, sprowokować osoby do tego, aby przychodziły i posilały się na rynku Starego Miasta. W związku z tym, jeśli Państwo prowadzą działalność o charakterze gastronomicznym, która mogłaby się sprawdzić na rynku Starego Miasta, gorąco Państwa zachęcamy do kontaktu – mówi Michał Skiba, dyrektor Mysłowickiego Ośrodka Kultury.

Mile widziane są stoiska z lodami rzemieślniczymi, świeżymi sokami, burgerami czy innymi pysznościami.

– To dla nas nie ma większego znaczenia, po prostu staramy się, aby nie było to konkurencyjne dla obecnej gastronomii na rynku. Jeśli macie pomysł na siebie, jeśli macie pomysł na swoją gastronomię, na swoją działalność, jesteśmy bardzo otwarci – dodaje Michał Skiba.

O przyjęciu zgłoszenia będą decydowały nie tylko walory smakowe, ale też estetyczne. Dlatego punkty sprzedaży powinny mieć formę foodtrucka, rikszy lub przyczepki.

– Dla nas, szczególnie dla instytucji kultury, bardzo istotny jest ten aspekt estetyczny i on również będzie brany pod uwagę, czyli teraz przede wszystkim: co serwujemy, jak to serwujemy i w jakiej formule to serwujemy i te trzy aspekty będą brane pod uwagę podczas oceny danego przedsiębiorcy, który chciałby spróbować sił na płycie Starego Miasta – mówi Michał Skiba.

Jeśli prowadzisz ciekawy biznes gastronomiczny, zgłoś się do MOK-u. Wszystko po to, aby dopełnić strefę „Posiedź na płycie”, która jest już dobrze znana mysłowiczanom z zeszłego roku. Zgłoszenia przyjmowane są pod adresem imprezy@m-ok.pl. Wiadomość powinna zawierać dane firmy, opis oferty handlowej oraz zdjęcia stoiska. Jednak jak zastrzega Mysłowicki Ośrodek Kultury, kwestie dotyczące sprzedaży będą finalizowane dopiero po poznaniu obostrzeń, jakie będą obowiązywały na letnie miesiące 2021 roku.