W Urzędzie Miasta w Mysłowicach od 9 marca wprowadzono nowy Regulamin Organizacyjny i wraz z nim istotne zmiany na kluczowych stanowiskach i w wydziałach. Powstało kilka nowych komórek, do niektórych z nich dołączyły nowe zespoły bądź zmieniły się ich zakresy działania.
Największe zmiany mają miejsce w dotychczasowym Wydziale Gospodarki Komunalnej, który podzielony został na dwie mniejsze komórki – Wydział Komunalny i Wydział Inwestycji i Administracji Drogowej. W tym ostatnim wyodrębniono z kolei Zespół Inwestycji oraz Zespół Administracji Drogowej. To też w tych Wydziałach są największe zmiany personalne. Wydziałem Komunalnym pokieruje Tadeusz Witański, który wcześniej zarządzał Zespołem Komunalnym. Na czele Wydziału Inwestycji i Administracji Drogowej stanie natomiast Roman Michalski – dotychczasowy kierownik Zespołu ds. Przedsięwzięć Publicznych.

Nowe komórki powstały z kolei w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, Wydziale Rozwoju i Wydziale Podatków i Opłat Lokalnych. Pierwszy z nich podzielił swoje obowiązki pomiędzy trzy zespoły – obrotu nieruchomościami, zasobów nieruchomości i regulacji stanów prawnych. W kolejnym wyodrębniono trzy nowe komórki – zespół planowania strategicznego, zespół planowania przestrzennego i stanowisko ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, które do tej pory działało pod Kancelarią Prezydenta. Ostatni z wydziałów wzbogacił się o nowy zespół kontroli podatkowej.

Zmiany dotyczą również Kancelarii Prezydenta, gdzie przeniesiony został Zespół Kultury i Sportu. Wydział Edukacji skrócił zatem swoją nazwę. Konkurs na stanowisko naczelnika rozpisany zostanie natomiast w Wydziale Architektury i Budownictwa, gdyż dotychczasowy szef wydziału zasili Wydział Rozwoju.

Wszystkie zmiany mają na celu jeszcze skuteczniejsze i szybsze zarządzanie lokalnymi przedsięwzięciami oraz sprawniejszą obsługę klientów Urzędu Miasta.