Zarząd Transportu Metropolitalnego od 22 marca zaprasza pasażerów korzystających z Punktów Obsługi Klienta do załatwiania spraw zdalnie, poprzez Portal Klienta i aplikacje mobilne. W dalszym ciągu do dyspozycji podróżnych pozostaje sieć blisko 800 punktów sprzedaży stacjonarnej, ponad 120 automatów biletowych oraz 10 Punktów Obsługi Pasażera.
W dzisiejszych realiach zachowania konsumentów wyraźnie kierują się w stronę używania zdalnych kanałów kontaktu i sprzedaży. 40 Punktów Obsługi Klienta kończy swoje stacjonarne działanie. Sprawy tam kierowane, związane z kartą ŚKUP, będzie można załatwić bez wychodzenia z domu.
– Zauważamy, że pasażerowie wolą i coraz chętniej korzystają z właśnie takich rozwiązań. Nie dziwi nas to, bo tak jest szybciej, wygodniej i bezpieczniej, szczególnie w czasach pandemii – mówi rzecznik prasowy ZTM-u Michał Wawrzaszek.
Zamówione do 6 marca karty ŚKUP będzie można odbierać w Punktach Obsługi Klienta do 20 marca. 22 marca nieodebrane z POK-ów karty zostaną przekazane do Punktów Obsługi Pasażera. Natomiast karty zamawiane po 6 marca będzie można nadal zamawiać z przesyłką do domu przez Portal Klienta lub odbierać w 10 Punktach Obsługi Pasażerów.
– Najważniejsze funkcje POK-ów, czyli m.in. doładowanie karty, złożenie wniosku czy reklamacji, będzie można załatwić przez Portal Klienta, aplikację Mobilny ŚKUP lub w automatach biletowych. Zdajemy sobie sprawę, że choć trendy digitalizacji są powszechne i większość pasażerów przestawi się na kanały zdalne, to część użytkowników preferuje kontakt z żywym człowiekiem. Dla nich pozostaje do dyspozycji sieć stacjonarnej sprzedaży biletów elektronicznych składająca się blisko z 800 punktów. Ponadto cały czas funkcjonuje 10 Punktów Obsługi Pasażera – wskazuje Wawrzaszek.
Przygotowania do przeniesienia zadań Punktów Obsługi Klienta zaczęły się kilkanaście miesięcy wcześniej i były wdrażane stopniowo. W ubiegłym roku m.in. wprowadzono możliwość zamówienia karty ŚKUP do domu, zwiększono zakres uprawnień Punktów Obsługi Pasażera i wydłużono ich godziny otwarcia. Coraz większą rolę odgrywa uruchomiona w zeszłym roku aplikacja mobilna Mobilny ŚKUP, która od dwóch miesięcy ma znacznie rozszerzone funkcjonalności. W tej chwili aplikacja oferuje pełną ofertę produktową, łącznie z kupowaniem biletów okresowych. Więcej na ten temat tutaj i tu.
– Będziemy analizować zachowania oraz oczekiwania pasażerów. Bierzemy pod uwagę możliwość zwiększenia liczby Punktów Obsługi Pasażera – mówi rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Kamila Rożnowska.
Na stronie internetowej ZTM-u można znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące zaplanowanej zmiany, w tym m.in.:
- informacje o możliwościach skorzystania z aplikacji Mobilny ŚKUP,
- informacje o tym, jak zamawiać spersonalizowaną kartę na adres domowy,
- mapę stacjonarnych punktów sprzedaży,
- listę Punktów Obsługi Pasażera, które cały czas pozostają do dyspozycji pasażerów,
- listę Punktów Obsługi Pasażera, które geograficznie przejmą działania POK-ów.
Informacja prasowa