Wygląda na to, że urzędowe sprawy załatwimy już nie tylko w mysłowickim magistracie lub drogą elektroniczną. W powstającym u zbiegu ulic Katowickiej z Obrzeżną Północną Quick Parku ma się znajdować punkt obsługi mieszkańca Urzędu Miasta Mysłowice. Zgodnie z planami inwestora, galeria wraz z punktem otwarta ma zostać we wrześniu przyszłego roku.
Już nie tylko przy Powstańców
Obecnie urzędowe sprawy osobiście możemy załatwić w określonych godzinach, w budynku magistratu przy ulicy Powstańców. Alternatywą jest skorzystanie z platformy elektronicznej SEKAP, za sprawą której, dosłownie 24-godziny na dobę możemy załatwić poszczególne sprawy. W Mysłowicach wachlarz usług jakie można załatwić przez internet jest szeroki a jego funkcjonowanie pozytywnie oceniła NIK: czytaj więcej: Najwyższa Izba Kontroli chwali Mysłowice. Miasto przoduje w e-usługach.
Jednak nie wszyscy mieszkańcy preferują załatwianie spraw przez internet, wolą osobiście spotkać się z urzędnikiem i omówić ich sprawę, jednak nie mogą tego zrobić późnym popołudniem. Właśnie z myślą o takich mieszkańcach ma powstać punkt magistratu w QP.

Mysłowicki punkt w Quick Parku
Aktualnie trwają rozmowy związane z otwarciem takiego punktu w Quick Parku. Nie bez znaczenia są tutaj wymogi bezpieczeństwa, związane przede wszystkim z ochroną dokumentów i danych osobowych klientów takiego punktu. Dzięki podjęciu rozmów już na etapie planowania galerii, mysłowicki magistrat będzie miał do dyspozycji lokal o powierzchni koło 100 metrów kwadratowych.

– Chcemy jak najlepiej służyć naszym mieszkańcom, chcemy wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i potrzebom. Będzie to z pewnością duże ułatwienie dla mysłowiczan, zwłaszcza dla osób, które czas na spotkanie z urzędnikiem mają późnym popołudniem, wieczorem. W najbliższych miesiącach wypracujemy zakres spraw, jakie mysłowiczanie będą mogli załatwić w tym punkcie. – mówi Edward Lasok, prezydent Mysłowic.

Wzorem innych miast
Punkty magistratu zlokalizowane poza budynkiem urzędu nie są nowym pomysłem, jednak nadal nie dość popularnym. Przykładowo w jednej z krakowskich galerii działa Punkt Obsługi Mieszkańców, w którym można załatwić sprawy urzędowe związane z meldunkiem, dowodem osobistym, prawem jazdy, rejestracją pojazdów oraz działalnością gospodarczą. Co ważne POM otwarty jest od poniedziałku do soboty do godziny 18:00.

W Rzeszowie na podkarpaciu władze miasta postanowiły otworzyć podobne punkty aż w czterech miejscach. Jak się okazuje – decyzja była strzałem w dziesiątkę. Za otwarciem takich punktów przemawia przede wszystkim czas ich pracy – są one otwarte dłużej niż same urzędy, często do godziny 18:00 lub nawet dłużej, do czasu otwarcia całej galerii.