fot.pixabay

144 zgłoszenia wpłynęły do Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii na konkurs dotyczący opracowania projektu jej logotypu. Przyjmowanie portfolio zakończyło się w miniony piątek. Teraz komisja konkursowa zrecenzuje nadesłane prace i wybierze pięć najlepszych, które zostaną zakwalifikowane do drugiego etapu. Finałową piątkę powinniśmy poznać do 24 lipca.

W miniony piątek Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zakończyła przyjmowanie zgłoszeń do międzynarodowego konkursu na opracowanie projektu jej logotypu. Osoby i firmy zainteresowane wzięciem w nim udziału, w pierwszym etapie tego konkursu, przysyłały swoje portfolio z trzema dowolnymi projektami logotypów.

– Otrzymaliśmy 144 portfolio, za które chcielibyśmy bardzo podziękować. Teraz nadesłane zgłoszenia zostaną ocenione pod względem formalnym i przekazane do recenzji komisji konkursowej. Większość z prac, które otrzymaliśmy, została nadesłana przez polskich autorów, ale mamy również kilka zgłoszeń z zagranicy, z Portugalii, Włoch oraz Wielkiej Brytanii – informuje Rafał Kurowski, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej

Po zweryfikowaniu czy wszystkie zgłoszenia są kompletne pod względem formalnym, zostaną następnie przekazane do oceny komisji konkursowej. Prace oceniać będą: Przemo Łukasik, właściciel pracowni medusa group; dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach; Matylda Sałajewska – kuratorka Katowice Street Art Air; Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu; Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM; Karolina Wadowska, członek zarządu GZM; Paulina Rduch z Departamentu Strategii i Planowania Przestrzennego.

Pięć najlepszych zgłoszeń powinniśmy poznać do 24 lipca. Ich autorzy zostaną zaproszeni do drugiego etapu konkursu, który będzie polegał na zaprojektowaniu propozycji logotypów dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Autorzy będą mieli na to czas do 26 sierpnia, a rozstrzygnięcia konkursu spodziewamy się 28 sierpnia. Każdy z finalistów otrzyma po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję opracowania księgi znaku dla Metropolii.

W konkursie mogły wziąć udział osoby pełnoletnie, projektanci, podmioty gospodarcze, zajmujące się projektowaniem, grafiką, tworzeniem identyfikacji wizualnej oraz studenci kierunków projektowych.