Wizyta pracowników domu pogrzebowego w szkole i promocja 50% zniżki na pogrzeb, jeśli do śmierci dojdzie na skutek zażycia dopalaczy. Do tego szereg działań edukacyjnych. Przeprowadzona w 2017 roku przez mysłowicki magistrat kampania mająca uświadomić młodych mysłowiczan czym grozi zażywanie dopalaczy, została odznaczona najbardziej prestiżową spośród nagród w dziedzinie Public Relations.
Złote Spinacze wyłaniają i nagradzają najskuteczniejsze, najbardziej kreatywne i rzetelne, najlepiej przygotowane oraz wdrożone kampanie i działania komunikacyjne. Konkurs promuje zawodowy kunszt i najwyższe standardy merytoryczne i jakościowe w kształtowaniu szeroko pojętych kampanii i polityk. Miasto otrzymało aż trzy nominacje za przeprowadzoną w zeszłym roku, głośną w całym kraju, kampanię przestrzegającą młodych ludzi przed zażywaniem dopalaczy o nazwie „Dopal cenę swojej śmierci”.
Ogłoszenie wyników wraz z rozdaniem nagród odbyło się 7 grudnia w trakcie uroczystej gali w Warszawie. Mysłowicki magistrat najwyższy laur – Złoty Spinacz – otrzymał w kategorii kampania społeczna, a Srebrny Spinacz w kategorii NGO i sektor publiczny.
Kampania to nie tylko szokujący spot. W akcję zaangażowani byli aktorzy, pracownicy zakładów pogrzebowych, a w materiale filmowych wyświetlonym uczniom wystąpili młodzi ludzie, którzy mieli kontakt z dopalaczami. Psycholog i pracownik sanepidu uświadamiali z kolei jak trudno ratować jest osobę zatrutą dopalaczem. Nie zapomniano także o materiałach informacyjnych, które rozdano młodzieży.
Częścią kampanii było także badanie ankietowe, którego zadaniem było zweryfikowanie, jaką wiedzę ma młodzież na temat dopalaczy oraz czy tego rodzaju akcje są potrzebne i mogą być skuteczne.