Dążąc do racjonalizacji wydatków bieżących, jednym z działań władz miasta w tym kierunku był wybór wspólnego ubezpieczyciela dla wszystkich miejskich jednostek. Wybór ten pozwoli zaoszczędzić miastu ponad 250 tys. zł rocznie. Decyzja ta poskutkowała również zwiększeniem zakresu ubezpieczenia, które weszło w życie 1 stycznia 2014 roku.

 – Do tej pory każda z jednostek podległych urzędowi miasta miała swojego ubezpieczyciela. Analizując średnie roczne wydatki na ubezpieczenie okazało się, że znacznie taniej będzie jeśli urząd miasta i miejskie instytucje objęte zostaną jednym wspólnym ubezpieczeniem – wyjaśnia prezydent Edward Lasok. – Dzięki podjętym działaniom udało się osiągnąć dwa najistotniejsze cele: racjonalizację wydatków budżetowych ponoszonych na ubezpieczenie miejskich jednostek organizacyjnych oraz optymalizację poziomu ochrony – dodaje Lasok.
 
W marcu 2013 r.  miasto dokonało wyboru brokera ubezpieczeniowego, którego zadaniem jest zarządzanie ryzykiem ubezpieczeniowym miejskich jednostek organizacyjnych i instytucji kultury. Zadanie to zostało powierzone spółce Inter-Broker z siedzibą w Toruniu posiadającej duże doświadczenie w świadczeniu usług na rzecz jednostek samorządu terytorialnego. Opierając się na przygotowanej przez brokera dokumentacji w listopadzie ubiegłego roku miasto wszczęło procedurę przetargową celem wyłonienia ubezpieczyciela. Wybrane zostały oferty takich zakładów ubezpieczeń, jak InterRisk Vienna Insurance Group,  jeden z największych ubezpieczycieli w Europie, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, Concordia Polska oraz  Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
 
-Dotychczasowe, średnioroczne wydatki Mysłowic ponoszone na zabezpieczenie mienia i pokrycie roszczeń w związku z jego ustawową odpowiedzialnością cywilną wynosiły około 580 000 zł.  Ponadto dotychczas ochroną objęty był majątek o wartości 355 400 000 zł, podczas gdy od 1 stycznia 2014 roku wartość ubezpieczonego mienia wyniesie 442 500 000 zł. Co najważniejsze , wybór wspólnego ubezpieczyciela pozwoli zaoszczędzić ponad 250 tys. zł rocznie – wylicza Kamila Szal, rzecznik urzędu miasta.
 
Program ubezpieczeniowy uzyskany w przetargu zapewni miastu ochronę na wypadek klęsk żywiołowych , dewastacji i wandalizmu . Zakres ochrony obejmuje także takie zdarzenia, jak: koszty akcji ratunkowej i ewakuacji mieszkańców zagrożonych budynków czy kradzież. Miasto zostało także dobrze zabezpieczone w związku z ponoszoną odpowiedzialnością cywilną.

Dodatkowo program ubezpieczeniowy zapewnia ochronę członkom mysłowickich ochotniczych straży pożarnych, którzy niejednokrotnie ofiarnie ratują miasto od skutków kataklizmów, a także osobom biorącym aktywny udział w zajęciach sportowych organizowanych przez miasto, przede wszystkim w ramach działalności Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Dzięki przeprowadzonej procedurze przetargowej udało się wprowadzić jednolity system ubezpieczeń we wszystkich miejskich podmiotach.  Wymierne korzyści jakie przynosi hurtowy zakup ubezpieczeń w przyszłości być może będzie skutkował objęciem kompleksowym ubezpieczeniem spółek komunalnych oraz szpitali.

 
 
 
 
 
 
 

{mp4remote}/images/itvm/2013/12/ubezpieczenia.mp4{/mp4remote}