W drodze przetargu mysłowicki magistrat wyłonił wykonawcę, który zajmie się odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Mysłowic. Od 1 lutego usługę tę ponownie będzie świadczył Zakład Oczyszczania Miasta Mysłowice (ZOMM). Nowa umowa wiąże się ze zmianami zasad segregacji oraz wprowadza udogodnienia dla mieszkańców.
– Poprzednia umowa, zawarta w 2013 roku z ZOMM – liderem konsorcjum – na wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych, obowiązywała do końca 2015 roku. Konieczny był więc kolejny przetarg i wybór wykonawcy zadania na następne lata. Do przetargu stanęła jedna firma i to ona – konsorcjum Zakład Oczyszczania Miasta Mysłowice oraz Remondis Sp. z o.o. – realizować będzie to zadanie do 30 czerwca 2017 roku. Miesięczny koszt całego systemu wyniesie przez najbliższe półtora roku -17 miesięcy – blisko 776 tys. zł. – wyjaśnia Kamila Szal, rzecznik prasowy UM Mysłowice.
Od lutego zmianie ulegnie także system segregacji – pojawi się nowy pojemnik wyłącznie na papier, oznaczony kolorem niebieskim. Właśnie w tych pojemnikach powinny być składane zeszyty, gazety, kartony, reklamy, foldery, papierowe opakowania, zapisane lub zadrukowane kartki papieru.
– Nowa umowa wprowadza także zmianę częstotliwości wywozu odpadów – suchych i wielkogabarytowych w zabudowie wielorodzinnej do dwóch razy na miesiąc. Ponadto planuje się także budowę dodatkowego punktu PSZOK w południowych dzielnicach miasta – dodaje Szal.
Wprowadzane zmiany oraz wzrost kosztów systemu gospodarowania odpadami wiąże się także ze zmianą stawki – od 1 lutego za odpady segregowane mieszkańcy zapłacą 12 zł/os., a za niesegregowane 21 zł/os.
Przeczytaj także:
Papier – ważny śmieć. Nowy pojemnik w altanach śmietnikowych.
Zmiany w systemie gospodarowania odpadami – nowe zasady i stawki