Coraz większym problem wśród seniorów jest kupno produktów o zawyżonych cenach. Często zwykłe kołdry, pościele i inne sprzęty gospodarstwa domowego warte kilkadziesiąt złotych, sprzedawane sa za tysiące. Najczęściej ofiarą działań marketerów padają osoby starsze, które z natury są bardziej ufne. W celu uświadomienia seniorów o tym problemie powstał projekt „CyroGraty”. W marcu spotkania z autorkami projektu odbęda się na terenie Mysłowic.
Pierwsze spotkanie z CyroGratami odbędzie się w poniedziałki (14 i 21 marca) w godzinach 10.00-12.00 w filii Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Oświęcimskiej. Kolejna okazja do poznania sposobów działania nieuczciwych sprzedawców będzie 17 marca o godzinie 15.00 w Mysłowickim Ośrodku Kultury przy ul. Grunwaldzkiej 7.
Projekt ma na celu uświadamianie i zapobieganie negatywnym działaniom marketingowców, którzy manipulując i wykorzystując łatwowierność osób starszych sprzedają im produkty o zawyżonych cenach, często obciążając seniorów niefortunną umową kredytową. Projekt pod patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich i Prezydentów Mysłowic i Katowic realizowany jest przez licealistów X i IV LO w Katowicach.
– Rozmawiając z seniorami z naszych okolic, dowiedziałyśmy się, że taki problem istnieje. Poza tym w mediach pojawiły się reklamy, które przedstawiały seniorów, którzy zostali naciągnięci na kupno drogich produktów. Konsekwencją takich zakupów, są często raty nie do spłaty, kredyty, a nawet ubóstwo.- komentuje Wiktoria Czelnik, pomysłodawczyni projektu.
Podczas spotkań z seniorami rozdawane będą bezpłatne biuletyny informacyjne i ulotki, w których zawarte są wskazówki jak zapobiegać wyłudzeniom, podpowiedzi inspirowane prawdziwymi historiami, a także porady prawne dla osób, które niedawno podpisały umowę z handlowcami.
ZOBACZ WIĘCEJ w programie Gość ITVM, w którym o projekcie opowiadają Gabriela Styrkowicz oraz Wiktoria Czelnik.