Przed 566 uczniami klas trzecich mysłowickich gimnazjów prawdziwe trzydniowe wyzwanie, jakim jest egzamin gimnazjalny, w tym roku z nowym systemem oceniania zadań otwartych z matematyki. We wtorek gimnazjaliści przystąpią do pierwszej części najważniejszego dla nich egzaminu kończącego naukę w gimnazjum. Z Mysłowickich gimnazjów do egzaminu przystąpią z G nr 1 – 144 uczniów, G nr 2 – 86 uczniów, G nr 3 – 83 uczniów, G nr 4 – 42 uczniów, G nr 5 – 76 uczniów, G nr 6 – 71 uczniów, ZSO – 26 uczniów oraz z ZS Sportowych – 38 uczniów.

Egzamin gimnazjalny składać się będzie z trzech części: we wtorek sprawdzana będzie wiedza humanistyczna z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie oraz  języka ‎polskiego. W środę gimnazjaliści zmierzą się z częścią matematyczno-przyrodniczą. Natomiast w czwartek uczniowie przystąpią do egzaminu z języka obcego nowożytnego (angielskiego, ‎francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, ukraińskiego i włoskiego) Uczeń może ‎wybrać tylko ten język, którego uczy się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego.‎

Każda część egzaminu jest przeprowadzana innego dnia. Części humanistyczna ‎i matematyczno-przyrodnicza trwają po 150 minut. Egzamin z zakresu języka polskiego ‎i z zakresu matematyki trwa po 90 minut, a z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie ‎i z zakresu przedmiotów przyrodniczych trwa po 60 minut. Część egzaminu z języka obcego ‎nowożytnego trwa 60 minut na każdym z poziomów: podstawowym i rozszerzonym.‎

W tym roku po raz pierwszy rozwiązania zadań otwartych z matematyki, uczniów z gimnazjów z terenu czterech okręgowych komisji egzaminacyjnych: w Jaworznie, w Krakowie, w Łodzi i we Wrocławiu (czyli z województw: śląskiego, małopolskiego, podkarpackiego, lubelskiego, łódzkiego, świętokrzyskiego, dolnośląskiego i opolskiego) zostaną ocenione z wykorzystaniem elektronicznego systemu oceniana. Rozwiązania zadań zostaną zeskanowane w komisji okręgowej, a następie wyświetlone na ekranie komputera, dlatego tak ważne jest używanie czarnego tuszu lub atramentu. Główną nowością jest fakt, iż po egzaminie rozwiązania zadań trafią do uczniów nie w wersji papierowej, a elektronicznej.