Znany w całej Polsce wyśmienity muzyk z Mysłowic, Artur Rojek, został ambasadorem kampanii „Śląskie. TU pasuję”. Ma ona pomóc w zbudowaniu wizerunku województwa śląskiego jako miejsca najlepszego do życia i rozwoju.
Ambasadorami kampanii poza Rojkiem zostali i inni rozpoznawalni mieszkańcy województwa śląskiego: raper Miłosz „Mioush” Borycki, kardiochirurg prof. Andrzej Bochenek czy architekt i projektant Przemo Łukasik.
Twórcy i pomysłodawcy kampanii nie ukrywali, że w województwie śląskim, podobnie jak w innych regionach Polski, odczuwane są skutki spadku urodzeń i depopulacji. Akcja promocyjna ma zachęcić mieszkańców do pozostania w województwie, do powrotu tych, którzy wyjechali, ale i do przyjazdu ludzi, którzy szukają swojego miejsca na ziemi.
-Wybór miejsca, w którym ruszamy z konferencją, nie jest przypadkowe – Akademia Sztuk Pięknych to miejsce ludzi twórczych, ciekawych, pracowitych z ogromnym potencjałem. Tak właśnie postrzegamy mieszkańców naszego województwa. Chcemy się nimi pochwalić, tak jak chwalimy się osiągnieciami naszych ambasadorów. Dzięki temu, że identyfikują się oni z miejscem z którego pochodzą, każdy ich sukces przeżywamy jak własny. Są dla nas inspiracją, nadzieją, że i nam się uda, że dzięki pracowitości, uporowi i wierze we własne marzenia możemy zmienić nasze życie, zmieniać to miejsce na lepsze – powiedziała Aneta Moczkowska, sekretarz Województwa Śląskiego.
Działania marketingowe w ramach kampanii będą prowadzone do końca roku głównie w obszarze internetu i mediów społecznościowych. Pod adresem www.tupasuje.pl znajdą się artykuły, wywiady oraz informacje dotyczące województwa. Ważnym elementem w kampanii jest także konkurs internetowy na najciekawszy wpis i zdjęcie dotyczące interesujących i wartych odwiedzenia miejsc lub wydarzeń w naszym regionie. Dzięki zaangażowaniu internautów na stronie internetowej kampanii powstanie spis ciekawych miejsc, atrakcji turystycznych, muzeów, teatrów, obiektów przyrodniczych, kawiarni, restauracji itp.
-Chcemy do kampanii włączyć zwykłych ludzi, którzy tu pracują, uczą się, żyją. Mamy nadzieję na interakcję ze strony mieszkańców, że zechcą podzielić się swoimi wrażeniami i pokazać miejsca w naszym województwie, o których mogą powiedzieć, że tu pasują” – powiedział Wojciech Saługa, Marszałek Województwa Śląskiego.
Na potrzeby kampanii powstał także spot promocyjny:
{youtube}94isxilR3wk{/youtube}