Już od dziś Mysłowice mogą pochwalić się nowoczesną, łatwą w obsłudze i spełniającą wszystkie konieczne wymagania miejską stroną internetową. Nowe rozwiązania, ciekawe funkcjonalności i szata graficzna to tylko niektóre z atutów nowego portalu, dostępnego również w wersji mobilnej. Wraz z miejskim portalem uruchomiony został także nowy serwis Biuletynu Informacji Publicznej.

 WWW.MYSLOWICE.PL to adres, pod którym od dzisiaj, każdy z jego gości, w sposób szybki i intuicyjny, znajdzie wszystkie interesujące informacje. Całkowitej zmianie uległa szata graficzna portalu, nabierając intensywnych kolorów i akcentów związanych z miastem. Serwis wyróżnia atrakcyjny layout, który kojarzy się z Mysłowicami i „żyje” zgodnie z porami dnia.

 

– Uruchomienie nowego miejskiego portalu, przyjaznego dla mieszkańców i osób poszukujących informacji o naszym mieście, a także dostosowanego do osób niedowidzących, było dla mnie jednym z priorytetów. To przecież wizytówka Mysłowic, przez lata zaniedbywana i chyba też zapomniana przez mieszkańców. Moim celem jest, by miejski portal był centrum informacji – tych samorządowych, ale także kulturalnych – podkreśla prezydent miasta Edward Lasok.

 

Główny panel strony podzielono na pięć tematów: Samorząd, Miasto, Dla mieszkańców, Turystyka i Gospodarka. Ponadto zastosowano rozwiązanie „Co nowego w serwisie?” pozwalające na bieżąco śledzić wszystkie zmiany wprowadzane na stronie. Dla zmotoryzowanych ważnym miejsce będzie z kolei belka „Utrudnienia w ruchu”, w której w przejrzysty sposób wskazne i opisane zostaną wszystkie newralgiczne miejsce na drodze. Ponadto dzięki wprowadzeniu takich udogodnień jak kanały RSS odbiorcy mogą w niezwykle szybki i prosty sposób otrzymywać wyselekcjonowane przez siebie, najnowsze informacje. Wreszcie dostępna wersja mobilna pozwoli korzystać z miejskiego portalu, w każdym wybranym miejscu.

 

Przedstawione funkcjonalności to nie wszystkie, które oferować będzie nowy miejski portal. Przez najbliższy czas będzie stale uzupełniany o nowe rozwiązania – pojawią się rozbudowane wersje językowe czy aplikacje umożliwiające jeszcze szybszy i łatwiejszy kontakt z urzędnikami.