By mogło być lepiej – najpierw musi być gorzej. W cierpliwość będą musieli uzbroić się kierowcy, którzy na co dzień przejeżdżają przez ulicę Obrzeżną Zachodnią. Miasto wymieni spory odcinek asfaltu, a jeszcze wcześniej prace w obrębie tej drogi rozpocznie Stalexport Autostrada Małopolska S.A., która rozbuduje węzeł na A4.
– To kolejny etap przebudowy ulicy Obrzeżnej Zachodniej, w tym roku obejmie on dwa odcinki. Pierwszy z nich to ten od wiaduktu nad torami kolejowymi w pobliżu ulicy Stadionowej, do zjazdu na autostradę A4. Kolejny to od granicy węzła z autostradą A4 do ulicy Pukowca. Zakres budowy obejmie wspomniane odcinki wraz z chodnikami, z zatokami autobusowymi oraz z wymianą oświetlenia na odcinku do ulicy Pukowca. – wyjaśnia Kamila Szal, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Mysłowice.
I etap przebudowy ulicy Obrzeżnej Zachodniej przypadł na lata 2011 – 2012 i połączony był z remontem ulicy Mikołowskiej. Wówczas przeznaczono na ten cel z budżetu miasta ponad 6,6 mln zł, pozyskując ponad 4,8 mln zł dofinansowania. Niewielki remont na ulicy Obrzeżnej Zachodniej, o wartości blisko 300 tys. zł, wykonano także w roku ubiegłym. II etap modernizacji stanowić będzie znaczące uzupełnienie remontów wykonanych w latach poprzednich.
Otwarcie ofert w ramach postępowania przetargowego zaplanowano na 28 sierpnia br. Prace planuje się natomiast zakończyć do końca listopada tego roku.
– Przetarg na przebudowę Obrzeżnej Zachodniej powinien rozstrzygnąć się do połowy września, co ważne mamy możliwość uzyskania dofinansowania na remont tejże drogi, decyzja w tej sprawie powinna zapaść do połowy września. – dodaje Szal.
Z końcem sierpnia powinna rozpocząć się także przebudowa węzła autostrady A4.
– Mamy informację, że w ciągu dwóch tygodni ma rozpocząć się remont, przebudowa związana z wiaduktem i zjazdem na autostradę A4. Natomiast nasz, przeprowadzony przez miasto remont nie wchodzi w zakres pras prowadzonych przez Stalexport i odwrotnie. Zatem nie należy obawiać się, że nie ma zasadności naszego remontu. – mówi Kamila Szal.
Projekt przebudowy zakłada między innymi budowę łącznic zapewniających relacje Brzezinka-Katowice, Brzezinka-Kraków, Katowice-Brzezinka oraz Kraków-Brzezinka, przebudowę istniejącej łącznicy Kraków-Mysłowice Centrum, która zapewni bezpieczniejszy zjazd z autostrady oraz budowę ronda w ciągu ul. Obrzeżnej Zachodniej, które umożliwi dodatkowy zjazd z kierunku Mysłowice Centrum-Katowice oraz dodatkowy wlot z kierunku Kraków-Mysłowice Centrum i Brzezinka. Przebudowa węzła ma potrwać niespełna rok.
– Z perspektywy osób podróżujących przez Mysłowice, do Mysłowic i z Mysłowic najistotniejszą inwestycją, do której zobowiązuje zarządcę drogi resort transportu, jest przebudowa węzła Mysłowice. Dzisiaj nie jest on węzłem pełnowartościowym, dlatego że brakuje tam jednej łącznicy w kierunku Krakowa. Drugim ułatwieniem w efekcie rozbudowy tego węzła będzie budowa ronda, które pozwoli zjeżdżając ze strony na Kraków, przejechać na drugą stronę autostrady, czyli w kierunku południowym. – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexportu.
Początkowo roboty nie będą kolidować z ruchem drogowym na autostradzie A4 ani na ul. Obrzeżnej Zachodniej. O ewentualnych utrudnieniach w kolejnych etapach prac kierowcy będą na bieżąco informowani.