Segregują śmieci, oszczędzają wodę i wcale się przy tym nie napracują. Za to tak Wam o tym opowiedzą, że najpierw się ubawicie, a potem pobiegniecie ratować naszą planetę. Przygody bohaterów ekologicznej kampanii urzędu miasta będziecie mogli śledzić w najbliższych miesiącach w mediach społecznościowych.

„Zielone Mysłowice. A Ty co zrobiłeś dla ekologii?” to tytuł kampanii, w ramach której m.in. na Starym Mieście czy Promenadzie nakręcono 48 zabawnych filmików w trzech seriach: „Rodzina Mądralińskich”, „Sekretne życie parku” i „Potęga dresu”. Wystąpili w nich komicy Bartosz Gajda, Damian Lebieda i Magdalena Furmanek.

– Chcemy poprzez żarty trochę uświadomić ludzi, żeby większą uwagę zwracali na temat segregacji śmieci, oszczędzanie wody i wszystko, co jest związane z ekologią, bo stwierdziliśmy, że to jest taki bardzo fajny i prosty sposób, jak dotrzeć do bardzo dużego grona odbiorców i coś po prostu ludziom uzmysłowić – tłumaczy Damian Lebieda z kabaretu Czwarta Fala.

– Bawiąc, uczyć – dodaje Bartosz Gajda, stand-uper.

Bohaterowie filmów pokazują nam, jak niewiele wysiłku kosztuje przyjęcie ekologicznej postawy. Proponują nam proste rozwiązania, jak wymiana żarówek na energooszczędne czy kupowanie lokalnych produktów zamiast tych sprowadzanych z drugiego końca świata, ale też tłumaczą, jak wymierne korzyści przynosi zmiana nawyków. Wszystko podane jest w zabawny, lecz dający do myślenia sposób.

– W żartach są ukryte fajne przekazy, zawsze jest jakiś fajny morał. One są humorystyczne wszystkie te scenki, wszystkie skecze, tak że wydaje mi się, że będą się Wam podobać – mówi Damian Lebieda.

– I okazało się, że żeby być proeko, wcale nie trzeba się jakoś specjalnie wysilać. To są takie rzeczy, które możemy robić na co dzień i one rzeczywiście pomogą – dodaje Bartosz Gajda.

Filmy będziecie mogli oglądać od 7 września aż do grudnia na profilach Zielone Mysłowice na Facebooku, Youtubie i TikToku.

– Myślę, że spodoba Wam się taka forma przekazu, jak dbać o środowisko naturalne, retencjonować wodę, jak dbać o lasy. Mysłowice są wyjątkowym miastem i dlatego realizujemy wyjątkowe projekty z wyjątkowymi ludźmi, więc zapraszam Was do oglądania naszych odcinków związanych z tym, jak ratować świat – zachęca Dariusz Wójtowicz, prezydent Mysłowic.

Kampania prowadzona przez Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Mysłowice została dofinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.