Od poniedziałku 12 października wizytę w Urzędzie Miasta Mysłowice będzie można zarezerwować na wybrany dzień i godzinę. Łatwa w obsłudze strona umożliwi rezerwację bez konieczności wychodzenia z domu, a sama wizyta odbędzie się bez stania w kolejce. To kolejne rozwiązanie, które ułatwia i przyspiesza załatwianie spraw w mysłowickim magistracie.
Od 12 października Urząd Miasta uruchomi specjalną stronę, na której z dostępnego kalendarza wybierzemy datę i godzinę, w której możemy udać się do urzędu oraz sprawę, którą chcemy załatwić. Po zapoznaniu się z wszystkimi informacjami i podaniu swoich danych, możemy dokonać rezerwacji wizyty. Potwierdzeniem wizyty będzie wiadomość e-mail, którą otrzymamy na podany przez nas adres. W okresie pilotażowym będzie można rezerwować wizyty w sprawach dotyczących pojazdów.
– W ankietach, które przeprowadzamy każdego roku mieszkańcy wskazują nam jakich działań od nas oczekują i które obszary wymagają poprawy. Jednym ze wskazywanych punktów był często czas załatwiania sprawy. Dzięki nowemu rozwiązaniu każdy klient naszego urzędu załatwi sprawę dokładnie wtedy, kiedy będzie mu najwygodniej – podkreśla Edward Lasok, prezydent Miasta Mysłowice.
Rezerwacja wizyt on-line to nie jedyne rozwiązanie w mysłowickim Urzędzie Miasta, które wpływa na jakość i szybkość obsługi mieszkańców. Od połowy 2012 roku działa w urzędzie także urządzenie służące do wideokonferencji z tłumaczem języka migowego on-line. Dzięki temu każda osoba głuchoniema może samodzielnie i sprawnie załatwić każdą sprawę w Urzędzie Miasta. W 2013 roku uruchomiono z kolei opłatomat, czyli automatyczną kasę, dzięki której mieszkańcy, bez stania w kolejce, mogą dokonać opłat komunikacyjnych i skarbowych.