Nieco inaczej uregulowane jest gospodarowanie odpadami powstałymi w nieruchomościach niezabudowanych takich jak np. lokale gastronomiczne czy ogródki działkowe. Tutaj obowiązują tygodniowe normy wytwarzania odpadów, które określone zostały w Uchwale Nr XXXVI/684/2012 Rady Miasta z dnia 20 grudnia 2012 r. „w sprawie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Mysłowice”. Właściciele czy też użytkownicy tych nieruchomości zobowiązani do zawarcia umów cywilnoprawnych z przedsiębiorstwem posiadającym zezwolenie do odbioru odpadów na odebranie określonej w wyżej przywołanej Uchwale ilości odpadów. Przykładowo podam, że właściciel lokalu gastronomicznego zobowiązany jest określić ilość wytwarzanych odpadów według ilości miejsc konsumpcyjnych a zgodnie z tygodniową normą wytwarzania odpadów jest to 20 litrów na jedno miejsce konsumpcyjne.
Nieco inaczej normy te zostały określone dla posiadaczy ogródków działkowych. Tutaj przyjęto, że każdy działkowicz wytwarza tygodniowo 30 litrów odpadów, a więc miesięcznie jest to 120 litrów. Kwota jaką musi uiścić za ich odprowadzenie zależna jest od stawki określonej przez firmę odbierającą odpady z którą zawarł umowę. W Zakładzie Oczyszczania Miasta Mysłowice, za jednorazowe odebrania pojemnika o pojemności 120 litrów zapłacić należy ok. 18 złotych. Wszystkie ogrody działkowe mają zawarte umowy na odbiór odpadów i nie ma potrzeby wyrzucania ich w miejscach publicznych.