fot.pixabay

To ostatni moment, by wysłać zgłoszenie do konkursu na opracowanie projektu logotypu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Portfolio można składać do 13 lipca. Pięciu najlepszych autorów, którzy zostaną zaproszeni do drugiego etapu konkursu, otrzyma po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca – dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję opracowania księgi znaku dla GZM.

– Bardzo nas cieszy duże zainteresowanie konkursem na opracowanie projektu logotypu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii i wciąż czekamy na kolejne zgłoszenia. Przed nami ostatnie dni, bo termin nadsyłania portfolio z trzema dowolnymi projektami logotypów upływa już w najbliższy piątek – mówi Rafał Kurowski, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej.

Najpierw portfolio, potem projekty

Konkurs na logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii został podzielony na dwa etapy. Pierwszy z nich, to ocena portfolio. Można je wysyłać mailowo (tytuł maila „Konkurs Logo GZM”. Dołączone pliki mogą mieć nie więcej niż 15 MB) na adres promocja@metropoliagzm.pl lub pocztą tradycyjną na adres „Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, ul. Barbary 21 A, 40-053 Katowice” (z dopiskiem „Departament Promocji i Komunikacji Społecznej – Konkurs Logo”). Należy pamiętać, że wybierając tę ostatnią możliwość, liczy się data rzeczywistego wpływu przesyłki do Urzędu Metropolitalnego.

Nadesłane zgłoszenia zostaną następnie ocenione przez komisję konkursową. Zaproszenie do udziału w jej pracach przyjęli m.in. Przemo Łukasik, właściciel pracowni medusa group, dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, Matylda Sałajewska – kuratorka Katowice Street Art Air oraz Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu.

Czas na ich opracowanie? Do 26 sierpnia. Do 24 lipca powinniśmy poznać pięć najlepszych portfolio, a ich autorzy zostaną zaproszeni do drugiego etapu konkursu, który będzie polegać na przedstawieniu projektów logotypów dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Czas na ich opracowanie? Do 26 sierpnia.

Funkcjonalne, proste, eleganckie

W regulaminie konkursu znalazły się również wskazówki, którymi projektanci powinni się kierować pracując nad logotypem dla GZM. Jedną z nich jest to, aby przedstawiony projekt zrywał z wciąż funkcjonującymi stereotypami i pokazywał potencjał regionu. Logo powinno być również świeże, proste, eleganckie i funkcjonalne – tak, by można było je prezentować zarówno podczas imprez lokalnych, jak i na największych światowych wydarzeniach biznesowych.

W konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie, projektanci, podmioty gospodarcze, zajmujące się projektowaniem, grafiką, tworzeniem identyfikacji wizualnej oraz studenci kierunków projektowych.

Autorzy zaproszeni do drugiego etapu, otrzymają po 3 000 zł nagrody, zaś zwycięzca – dodatkowe 17 000 zł oraz propozycję opracowania księgi znaku dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Ogłoszenie wyników zaplanowane zostało na 28 sierpnia.

 

Szczegółowe informacje dotyczące konkursu oraz załączników, które muszą zostać dodane do przesłanego portfolio, znajdują się TUTAJ.