fot. ZUS

6,5 tys. rozmów dziennie w sprawie świadczeń chorobowych związanych z koronawirusem przeprowadzają konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Teraz do dyspozycji klientów chcących uzyskać informacje z zakresu ubezpieczeń społecznych będą dodatkowe 3 nowe numery telefonów obsługiwanych przez ekspertów.

– Klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi pracownicy ZUS odpowiadają na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach. Pod trzema dodatkowymi numerami telefonu pracownicy ZUS dyżurują od poniedziałku do piątku w godz. 7-15 – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Dzwoniąc pod numer 22 290 87 01, każdy może uzyskać informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także dotyczące obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.

Drugi uruchomiony numer 22 290 87 02 to kompleksowa obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a 22 290 87 03 to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej. Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godz. 7-18 w dni robocze.

– Nowe infolinie pozwolą jeszcze szerzej dotrzeć z informacją w zakresie świadczeń, wprowadzonych zmian i wsparcia dla przedsiębiorców. Szczególnie teraz jest to bardzo ważne, zarówno dla emerytów, rencistów, ale i pracowników oraz pracodawców – podkreśla rzeczniczka.

W związku z sytuacją epidemiologiczną wywołaną koronawirusem i aby zapewnić bezpieczeństwo klientom i samym pracownikom, ZUS ograniczył obsługę w swoich placówkach. Zachęca do kontaktu za pośrednictwem telefonu lub internetu.

– Klienci mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach ZUS wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony – informuje Beata Kopczyńska.

Na stronie internetowej www.zus.pl są też numery telefonów do doradców ds. ulg i umorzeń w oddziałach ZUS. Można u nich uzyskać wsparcie dotyczące odroczenia płatności składek lub rozłożenia zadłużenia na raty.

Informacja prasowa