W połowie marca w Mysłowicach ruszyła kampania edukacyjna zachęcająca mysłowiczan do sprzątania nieczystości po swoich czworonożnych pupilach. Pora roku nie została wybrana przypadkowo – to właśnie pierwsze dni wiosny odsłaniają brudny problem, pokrywający zieleńce i chodniki. Wśród licznych działań, na potrzeby akcji przygotowana została m.in. krótka animacja.

Kampania skierowana jest przede wszystkim do właścicieli psów, ale także do dzieci, które uczą się, że pies to nie tylko przyjemność, ale także obowiązki. To właśnie najmłodsi mieszkańcy są najbardziej narażeni na styczność z brudnym problemem – psie odchody często utrudniają zabawę na placach zabaw i zieleńcach, na których dzieci chciałyby zagrać w piłkę lub pojeździć na rowerze.

Na potrzeby kampanii mysłowicki magistrat przygotował krótką animację, która ma uwrażliwić mysłowiczan na brudny i śmierdzący problem.

Przeprowadzone zostały także konkursy dla dzieci i młodzieży (Gala nie tylko o psiej kupie), a strażnicy miejscy rozdawali napotkanym właścicielom czworonogów psie gadżety (Strażnicy rozdawali psie gadżety) , ułatwiające uprzątnięcie psich odchodów. Nie brakuje także działań w przestrzeni Internetu, m.in. konkursów z nagrodami: