Mysłowice otrzymały 5 mln 808 tys. zł na wprowadzenie w magistracie zintegrowanego systemu informacji przestrzennej, który ułatwi pracę urzędnikom, zaś mieszkańcom kontakt z ratuszem i załatwianie wielu urzędowych spraw. Nowy system będzie połączony e-urzędem. Całość zwiększy ilość i jakość usług realizowanych przez ratusz drogą elektroniczną.
Dzięki nowoczesnej technologii zbudowany zostanie portal e-urzędu do elektronicznej obsługi mieszkańców i przedsiębiorców. Serwisy tematyczne planuje się połączyć z mapą miasta za pomocą systemu informacji przestrzennej, co umożliwi świadczenie szeregu nowych usług oraz korzystanie z informacji zebranych w bazie finansowo-podatkowej magistratu.
Według planów, usługa on-line pozwoli na docelowe załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem elektroniki, wraz z możliwością regulowania należnych opłat. Dotyczyć to ma podatku od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego, od osób prawnych i fizycznych, środków transportu, a także opłat za wywóz odpadów komunalnych.
Uruchomienie nowych usług umożliwi serwerownia w Urzędzie Miasta, która powstanie kosztem około 2 mln 850 tys. zł. Konieczne będzie także utworzenie odpowiedniej sieci informatycznej.
System informacji przestrzennej daje także szansę powiązania cyfrowych usług z platformami ePUAP i SEKAP, dzięki którym już teraz mieszkańcy naszego miasta załatwiają wiele spraw z domowego komputera. Niektóre usługi będą także dostosowane do urządzeń mobilnych m. in. tabletu i smartfona.
Miasto otrzymało pieniądze na technologiczną inwestycję z konkursu Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego „Cyfrowe Śląskie”. Teraz stara się o uzyskanie dofinansowania kwotą 5 mln 808 tys. zł, przy wkładzie własnym sięgającym 1,6 mln zł, cyfryzacji usług związanych z geodezją oraz podatkiem katastralnym.