Ruszył nabór deklaracji od mieszkańców Mysłowic, którzy chcą zlikwidować azbest z terenów wła-snych posesji. Na ich podstawie Urząd Miasta Mysłowice złoży wniosek o dofinansowanie inwestycji do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW). Nieprzekraczalny termin złożenia deklaracji to 16 maja br.

Prawidłowo wypełnioną deklarację wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Miasta Mysłowice ul. Powstańców 1. Decyzja o dofinansowaniu oraz wysokość dotacji będzie znana po weryfikacji złożonego wniosku (złożenie deklaracji nie jest jednoznaczne z przyznaniem dofinansowania).

Szczegółowe warunki dofinansowania (terminy, wysokość dofinansowania, wymagania dotyczące wyboru wykonawcy, dokumenty potwierdzające wykonanie zadania) zostaną określone w umowach indywidualnych z mieszkańcami po uzyskaniu dofinansowania.

Inwestycje objęte dotacją to demontaż, zbieranie i unieszkodliwienie pokryć dachowych lub elewacji zarówno z budynków mieszkalnych jak i gospodarczych zawierających azbest oraz utylizacja azbestu znajdującego się na terenie nieruchomości. Prace muszą być wykonane przez firmę posiadającą odpowiednie zezwolenie na wykonywanie tego typu zadań.

Podstawą do starania się z WFOŚ o dofinansowanie jest wprowadzony w listopadzie 2015 roku pro-gram dotyczący usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Mysłowice wraz ze szczegółową inwentaryzacją. Zgodnie z Programem Oczyszczania Kraju z Azbestu właściciele posesji i zarządcy nieruchomości zawierających azbest są zobowiązani do jego usunięcia i unieszkodliwienia do roku 2032.
DEKLARACJA