Zakończyła się proekologiczna akcja #olejkizapapierki, zorganizowana przez www.DobreKonopie.pl. 200 olejków CBD trafiło do osób, które postanowiły posprzątać swoje najbliższe otoczenie i pochwalić się tym w sieci.
22 kwietnia, z okazji Dnia Ziemi, DobreKonopie.pl, marka należąca do spółki General Hemp Marketing, której siedziba mieści się w Mysłowicach przy ul. Kościelniaka, postanowiła zachęcić wszystkich do odśmiecania polskich lasów.
– Kilka tygodni wcześniej, podczas jednej z wycieczek rowerowych, zauważyłam, że okoliczne lasy są mocno zaśmiecone i pomyślałam, że świetnie byłoby coś z tym zrobić – opowiada Agnieszka Kupka z DobreKonopie.pl. – Ta myśl bardzo spodobała się wszystkim w firmie i na comiesięcznym spotkaniu teamu zrodził się pomysł akcji #olejkizapapierki – dodaje.
– Przygotowaliśmy pakiet 200 olejków CBD do przekazania każdemu, kto uzbiera co najmniej 2 worki śmieci, oznaczy je hasztagiem #olejkizapapierki i prześle zdjęcia z akcji na nasz profil facebookowy – tłumaczy Dorota Kochańska-Pniok z DobreKonopie.pl.
Pomysł akcji spodobał się też prezydentowi Mysłowic Dariuszowi Wójtowiczowi, który objął ją swoim honorowym patronatem. Do grona patronów dołączyli również: Miejski Ogród Botaniczny w Zabrzu, inicjatywa społeczna Wolne Konopie, Polska Grupa Zielarska i Akademia Naturalnego Życia.
Finał akcji spodziewany był na 30 kwietnia, jednak na prośbę uczestników organizatorzy przedłużyli czas na zbieranie śmieci aż do końca majówki.
– Pozytywnie zaskoczyło nas, że przyłączyli się do niej ludzie nie tylko ze Śląska, ale z wielu innych regionów Polski oraz że uczestnicy włożyli w nią tak wiele serca i zaangażowania – mówi Ewa Melania Gryt, właścicielka firmy.
Rekordzistką okazała się Liliana z Sanoka, która w niecałe 3 godziny uzbierała 10 ogromnych worków śmieci na odcinku ok. 2 km, po jednej stronie Sanu.
„Aż strach pomyśleć, ile tych worków by było, gdyby było nas więcej. Trochę szkoda, no ale cóż, takie czasy i nie chodzi tu o covid. Ilość i rodzaj odpadów przerażają – w większości surowce wtórne” – napisała Liliana pod zdjęciami, na których widać efekt jej proekologicznych „żniw”.
Marka DobreKonopie.pl już zapowiada powtórzenie akcji za rok.
– Niekoniecznie zorganizujemy ją w Dniu Ziemi, bo jednak tego dnia odbywa się bardzo wiele innych proekologicznych akcji, za to na pewno będziemy ją zapowiadać z dużym wyprzedzeniem. Dlatego zapraszamy do śledzenia naszych profilów społecznościowych – mówi Dorota Kochańska-Pniok.
Spółka General Hemp Marketing i należąca do niej marka DobreKonopie.pl to jeden z prekursorów wyrobów z konopi siewnych (inaczej: włóknistych/przemysłowych) w Polsce. Firma od 2001 r. prowadzi badania tej rośliny. Obecnie produkuje z niej dziesiątki różnorodnych artykułów – suplementów i wyrobów żywnościowych. Marka prowadzi też kampanię edukacją, której celem jest przywrócenie konopiom dobrej opinii w polskim społeczeństwie.
Informacja prasowa