fot.ilustracyjne/arch.itvm

W październiku ma pojawić się koncepcja programowa, a w lutym przyszłego roku śląska GDDKiA ogłosi przetarg na budowę – tak prezentuje się obecny etap realizacji odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bielsko-Biała. Plany te omówione zostały podczas wyjazdowego posiedzenia Komisji Infrastruktury w Katowicach.

Koncepcja w budowie

Jak informowaliśmy końcem zeszłego roku, przetarg na wykonanie koncepcji programowej wygrała firma Multiconsult Polska. Jej wykonanie to koszt wynoszący 5,7 mln zł brutto. Efekt ich pracy, który poznamy w październiku, ma wskazać główne założenia dla rozwiązań projektowych i technologii budowy. Ma także określić wytyczne dla projektu budowlanego. Wykonanie koncepcji to właściwie ostatni etap prac przed właściwym projektowaniem.

W lutym przetarg

Kolejnym krokiem, jaki podejmie katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, będzie już ogłoszenie przetargu na budowę fragmentu trasy prowadzącej przez Śląsk w kierunku Słowacji. Wedle informacji, jakie padły podczas wyjazdowego posiedzenia Komisji Infrastruktury w Katowicach, ogłoszenie przetargowe ma pojawić się w lutym przyszłego roku.

Obwodnica Bierunia i Oświęcimia

Przypomnijmy: droga ekspresowa S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej to jeden z czterech odcinków drogi ekspresowej S1 przeznaczonych do realizacji w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025r.). To również najdłuższa (40-kilometrowa) z brakujących części trasy poprowadzona nowym śladem między Mysłowicami a Bielsko-Białą wraz z obwodnicami Bierunia i Oświęcimia.