Wicemarszałek województwa Śląskiego podpisał z Ministerstwem Rozwoju aneks do Kontraktu Terytorialnego dla województwa Śląskiego na lata 2014-2023. Choć samorządowcy prowadzili negocjacje z rządem by ten wpisał do dokumentu wszystkie etapy DTŚ Wschód z Katowic przez Mysłowice do Jaworzna, tego celu nie udało się osiągnąć.

Mowa o planowanym odcinku DTŚ do Jaworzna, nad którym pracowały Mysłowice, Sosnowic i Jaworzno, a następnie także Katowice. Z początkiem roku odcinek ten został podzielony na trzy etapy, jednak projekt utracił szansę na dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Wspomniane trzy etapy DTŚ Wschód to:

  • Budowa Drogowej Trasy Średnicowej Wschód – Al. Roździeńskiego w Katowicach od ul. D. Gracza do ul. Murckowskiej.
  • Budowa Drogowej Trasy Średnicowej Wschód – węzeł Lwowska – Obrzeżna Zachodnia″ oraz węzeł Partyzantów – węzeł Jęzor″;
  • Budowa Drogowej Trasy Średnicowej Wschód – węzeł Janów – węzeł Bór.

Jedynie pierwszy z nich, obejmujący Al. Roździeńskiego w Katowicach od ul. D. Gracza do ul. Murckowskiej został wpisany przez ministra do Kontraktu Terytorialnego. Dla samorządowców ważne było by cały odcinek znalazł się w KT, gdyż dokument ten określa cele i przedsięwzięcia priorytetowe, które mają istotne znaczenie dla rozwoju Śląska jak i całego kraju.