Zgodnie z wymogami Systemu Zarządzania Jakością w terminie 15.02 – 15.03 przeprowadzono na terenie mysłowickiego magistratu badanie ankietowe sprawdzające zadowolenie klientów ze świadczonych usług. Blisko trzy czwarte ankietowanych bardzo dobrze oceniło pracę miejskich urzędników.
Program zarządzania jakością Mysłowice wprowadziły w 2010 roku i od tego czasu dynamicznie się on rozwija. W ślad za takim sposobem zarządzania wdrażane są nowe rozwiązania mające na celu przyspieszyć i ułatwić załatwianie urzędowych spraw oraz stale podnoszone są kwalifikacje pracowników. W efekcie przyczynia się to do zadowolenia klientów urzędu.
Ankieta w wyznaczonym terminie dostępna była we wszystkich wydziałach oraz w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miasta Mysłowice. W ciągu miesiąca odpowiedziało na nią blisko 200 klientów, którzy w tym czasie załatwiali swoje urzędowe sprawy. Trzy czwarte z ankietowanych osób bardzo dobrze oceniło wiedzę i kompetencje pracowników urzędu, a także poziom obsługi czy czas oczekiwania na załatwienie sprawy. Żaden z ankietowanych nie ocenił źle usług świadczonych przez mysłowicki magistrat. Ponadto badanie wykazało, że aż o 7% wzrosła liczba osób, które załatwiają sprawy urzędowe przez internet.
Badania ankietowe przeprowadzane są w Urzędzie Miasta w Mysłowicach od 2009 roku.