Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej ogłosił przetarg na termomodernizację oraz usunięcie azbestu z budynku przy ulicy Mikołowskiej 4a, we wnętrzach którego swoją siedzibę mają m.in. Prokuratura Rejonowa oraz Powiatowy Urząd Pracy. Na wykonanie tej inwestycji mysłowicki magistrat pozyskał dofinansowanie z puli środków unijnych, tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Przedsiębiorcy zainteresowani realizacją inwestycji swoje oferty mogą składać do 5 września do godziny 10:00 w siedzibie Miejskiego Zarządu Gospodarki Komunalnej w Mysłowicach. Tego samego dnia odbędzie się otwarcie ofert. Wybór odbędzie się w oparciu o takie kryteria jak cena (60%) oraz zapewniony okres gwarancji (40%).
Dzięki inwestycji poprawiona zostanie tzw. efektywność energetyczna budynku, czyli zmniejszy się zapotrzebowanie na energię cieplną, a przez to zostaną obniżone koszty jego utrzymania. Jednocześnie zmniejszona będzie emisja zanieczyszczeń do atmosfery oraz poprawi się komfort jego użytkowania i estetyka. Inwestycja ta wynika także z planu gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Mysłowice.
Przedmiotem kolejnych prac, na które otrzymano dofinansowanie, będzie usunięcie materiałów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez wymianę pokrycia dachu wykonanego z płyt azbestowo-cementowych. W ramach projektu zaplanowano również prace związane z przywróceniem, przy użyciu materiałów nieszkodliwych, stanu obiektu sprzed demontażu (montaż pokrycia, przebudowa kominów, docieplenie poddasza).
W budynku przy Mikołowskiej 4a, który zarządzany jest przez MZGK swoją siedzibę mają Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów oraz Prokuratura Rejonowa.
Pełna wartość całej inwestycji wyniesie ponad 2,3 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na koniec maja 2018 roku.