19 września Mysłowice, jako pierwsza gmina w województwie śląskim, zawarły umowę z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach na realizację programu „Ciepłe mieszkanie”. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj. W urzędzie miasta rozpoczął się już nabór wniosków dla osób fizycznych posiadających tytuł prawny wynikający z prawa własności lub ograniczonego prawa rzeczowego do lokalu mieszkalnego, znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym.
Dofinansowaniem objęty jest demontaż wszystkich nieefektywnych źródeł ciepła na paliwa stałe służących do ogrzewania lokalu mieszkalnego oraz:
- zakup i montaż pompy ciepła typu powietrze/woda lub powietrze/powietrze, kotła gazowego kondensacyjnego, kotła na pellet o podwyższonym standardzie lub ogrzewania elektrycznego,
- podłączenie lokalu mieszkalnego do efektywnego źródła ciepła w budynku.
Dodatkowo w ramach dofinansowania mogą być wykonane (dopuszcza się wybór więcej niż jednego elementu z zakresu):
- demontaż oraz zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania i/lub CWU w lokalu mieszkalnym, instalacji gazowej od przyłącza gazowego/zbiornika na gaz do kotła,
- demontaż oraz zakup i montaż okien w lokalu mieszkalnym albo drzwi oddzielających lokal od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego,
- zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła w lokalu mieszkalnym,
- dokumentacja projektowa dotycząca powyższego zakresu.
Wnioski można składać w biurze podawczym Urzędu Miasta Mysłowice przy ul. Powstańców 1 w godzinach urzędowania, nadać pocztą lub przesłać za pośrednictwem platformy ePuap.
Wszystkiego o programie dowiecie się stąd. Potrzebne dokumenty wraz z instrukcją, jak wypełnić wniosek, znajdziecie tutaj.
Informacja prasowa Urzędu Miasta Mysłowice