Pod auspicjami marketów Stobud „Fachowy Sąsiad” zakończona została trwająca trzy miesiące akcja społeczna „Piękne Klasy”. Akcja dedykowana była dla placówek edukacyjnych z Katowic, Mysłowic, Sosnowca, Rudy Śląskiej, Świętochłowic, Gliwic i Zabrza. Celem akcji było dokonanie wspólnej metamorfozy klas – miejsca, gdzie dzieci spędzają tak wiele czasu oraz pobudzenie do wspólnego, społecznego działania i pokazania, że razem można wiele.

Zgodnie z misją firmy: „Fachowy Sąsiad Stobud – inspiruje, doradza, wspiera i pomaga” sieć marketów chciała zachęcić i pokazać, że w ramach zwykłej, sąsiedzkiej pomocy można wspólnie osiągnąć piękne efekty, wyzwolić masę pozytywnej energii i pokazać siłę w lokalnej społeczności. Początkiem akcji było przekazanie przez firmę Stobud farb potrzebnych do pomalowania szkolnych sal oraz wsparcie doradcze ich architekta.

Akcja dodała wszystkim skrzydeł, gdyż okazało się, że grono pedagogiczne oraz duża część rodziców są w swoich działaniach na rzecz dzieci niezmiernie zaangażowani, kreatywni i pracowici. Wymiernym efektem akcji są więc nie tylko pięknie odmalowane, ale również gustownie ozdobione i dobrze wyposażone klasy, w których pojawiły się takie nowości jak panele sensoryczne, kąciki relaksu, dekoracyjne pompony, dywany, czy kafelki pomalowane bardzo praktycznymi farbami, w szczególności dedykowanymi dla dzieci np. magnetyczną, tablicową, czy fluorescencyjną ( z kolekcji Kids Style). Po metamorfozie klasy można czuć się jak w pięknym dziecięcym pokoju, gdzie jest miejsce na naukę, zabawę i relaks.

Dodatkowo, na zakończenie akcji, odnowione klasy brały udział w konkursie na najładniejszą metamorfozę. W internetowym głosowaniu zwyciężyła klasa nauczycielek Natalii Wojciechowskiej i Barbary Wodzyńskiej ze Szkoły Podstawowej nr 13 z Mysłowic (zebrała ponad 4000 głosów!) . Drugie miejsce przypadło w udziale, klasie nauczycielek Agaty Skalaba i Aleksandry Zych ze SP nr 6 z Rudy Śląskiej (prawie 1400 głosów!), zaś trzecie miejsce zdobyła klasa nauczycielki Joanny Wosianek SP 53 w Katowicach. Nagrody w postaci farb magnetycznych, tablicowych i fluorescencyjnych od partnera akcji – firmy Tikkurila trafiły do rąk wychowawców oraz uczniów. Nie zabrało również innych gadżetów, takich jak kolorowanki czy odblaski ufundowane przez firmę Stobud. Dzieci z tych klas są zachwycone, szczęśliwe i dumne ze swoich miejsc nauki.

Zarówno zaangażowane nauczycielki, jak i przedstawiciele firmy Stobud zgodnie powtarzają, że radość i szczęście dzieci, to najpiękniejsze momenty i nagrody Akcji Piękne klasy.

Właściciele marketów Stobud Fachowy Sąsiad zapewniają, że to nie koniec działań społecznych i już zapowiadają kolejną inicjatywę prospołeczną. Co to będzie – przekonamy się niebawem!