Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji składa mysłowiczanom pobierającym wodę, a nieposiadającym umowy, propozycję nie do odrzucenia. W zamian za zgłoszenie tego faktu będą mogli oni liczyć na abolicję. Jednak jeśli zgłoszenie nie zostanie uczynione do 15 stycznia przyszłego roku, na pobierających wodę bez umów czekać będą wysokie kary.

Jak wyjaśnia MPWIK, wodociągowa spółka odnotowuje straty wody z trzech powodów. Pierwszym jest niski stan techniczny niektórych sieci, drugim są pęknięcia wynikające z osiadania gruntów, a trzecim właśnie nieuregulowane umowami pobory wody.

„Zdajemy sobie sprawę z tego, że w ferworze codziennych zajęć, obowiązków i wobec masy zmartwień, które obciążają Was każdego dnia, nie sposób o wszystkim pamiętać. Szczególnie o tym czego nie lubimy najbardziej – o formalnościach. Takich jak na przykład zawarcie umowy na pobór wody. Jeśli tak jest u Państwa – jesteśmy przekonani że ewentualny błąd w tej sprawie nie wynika z Waszej złej woli a właśnie z braku czasu. Dlatego zwracamy się do Państwa z apelem: przejrzyjcie czy Wasze punkty poboru wody są opomiarowane, czy wodomierze są ujęte na umowie. Jeśli będziecie mieli jakiekolwiek wątpliwości – skontaktujcie się z naszym Biurem Obsługi Klienta, a tam otrzymacie wszelką niezbędną pomoc. Koniecznie zróbcie to przed 15 stycznia 2018 r., bo po tym dniu przeprowadzimy akcję kontrolną nieuregulowanych poborów wody z naszego wodociągu. My ze swojej strony gwarantujemy, że do 15 stycznia 2018 zgłoszenia ewentualnych nieuregulowanych poborów wody nie będą powodować żadnych konsekwencji finansowych i karnych” – apeluje MPWiK

Jakie kary czekają osoby i podmioty bez umów? Te są poważne i po zawiadomieniu Policji mogą wynieść:

  • dla poboru wody z urządzeń wodociągowych bez uprzedniego zawarcia umowy, uszkodzenia lub pominięcia wodomierza karę grzywny do 5 000,00 zł
  • w przypadku wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych bez uprzedniego zawarcia umowy karę grzywny do 10 000,00 zł

Zgłoszenia związane z nieuregulowanym poborem wody należy składać w Biurze Obsługi Klienta osobiście lub telefonicznie pod numerem (32) 223-59-39 w godzinach od 7.00 do 15.00, a w poniedziałki do 17.00.