W styczniu zarówno Tramwaje Śląskie, jak i Mysłowice pożegnały się z wykonawcą remontu torowiska i jezdni w centrum naszego miasta. Trwa inwentaryzacja przeprowadzonych prac, a przed nami kolejny przetarg na dokończenie inwestycji.

Powodem zerwania umowy z konsorcjum spółek NDI i NDI Sopot były spore opóźnienia w remoncie torowiska i jezdni w ciągu ulic Bytomskiej, Starokościelnej, Szymanowskiego i Powstańców w Mysłowicach. Pisaliśmy o tym tutaj i tu. Początkowo inwestycja miała zakończyć się we wrześniu 2022 r., później termin przesunięto na grudzień. W styczniu zarówno Tramwaje Śląskie, jak i Mysłowice postanowiły rozwiązać umowę z wykonawcą, który teraz musi zinwentaryzować wykonane tu prace. To odpowiedź na pytania mieszkańców o to, dlaczego budowlańcy pojawili się na terenie inwestycji właśnie teraz, skoro przez długi czas nie było ich tu widać.

– Dlatego że wykonawca, wykonując inwentaryzację, musi przygotować całą inwestycję do tego, żeby przekazać nam plac budowy, dlatego pracownicy byli widoczni na miejscu – tłumaczy Anna Górny, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Mysłowice.

Szacuje się, że wykonawca uporał się zaledwie z 30% powierzonych mu prac. Ich dokładny bilans poznamy po 12 lutego – do tej pory będzie trwała inwentaryzacja inwestycji.

– W tej chwili, żeby zweryfikować, co zostało wykonane, jest potrzebna ta inwentaryzacja, tak że wykonawca musi ją wykonać. Później wspólnie z Tramwajami Śląskimi musimy ją zaakceptować i oczywiście zweryfikować, żeby móc podjąć kolejne kroki – informuje Anna Górny.

Kolejnym krokiem będzie aktualizacja dokumentacji przetargowej i ogłoszenie nowego przetargu. Miasto znów podejmie go razem z Tramwajami Śląskimi, bo przypomnijmy, że to wspólna inwestycja, w której Mysłowice odpowiadają za część drogową, a śląska spółka – za tramwajową.

– Jeżeli chodzi o zakres prac dotyczący miasta, zostały wykonane roboty ziemne na ul. Bytomskiej i Starokościelnej oraz po części na ul. Szymanowskiego i Powstańców – mówi Anna Górny.

Do przeprowadzenia została zatem lwia część miejskiej części inwestycji: wykonanie nowej nawierzchni ulic, budowa chodników i przede wszystkim ronda w centrum Mysłowic. W części tramwajowej na dokończenie czeka również przebudowa torowiska w ciągu ulic Bytomskiej, Starokościelnej, Szymanowskiego i Powstańców, pętli przy dworcu PKP i torów od pętli w stronę Sosnowca aż do mostu nad Przemszą.

Konsorcjum spółek NDI i NDI Sopot uważa rozwiązanie umów i naliczenie kar za bezpodstawne. Więcej dowiecie się z oświadczenia dostępnego tutaj. Można więc przypuszczać, że sprawa znajdzie swój finał w sądzie.