Na trzyletnią kadencję powołana została w Mysłowicach komisja, która zajmie się porządkiem i bezpieczeństwem w mieście. Jej doradczy głos będzie polegał przede wszystkim na opiniowaniu i ocenianiu pracy służb odpowiedzialnych za te zadania oraz propozycji nowych aktów prawa miejscowego.
Komisja została powołana przez prezydenta zarządzeniem. W skład komisji weszli przedstawiciele rady miasta i policji oraz urzędnicy. Z ramienia rady miasta członkami komisji zostały radne Teresa Bialucha oraz Joanna Frysztacka, prezydent powołał do komisji naczelnika wydziału bezpieczeństwa publicznego i reagowania kryzysowego Marka Lisa, komendanta straży miejskiej Gintera Płazę oraz dyrektor MOPS-u Sylwię Komraus. Członkami komisji reprezentującymi komendę policji zostali natomiast podinsp. Piotr Ślęzak oraz asp. szt. Marcin Kuźma. W pracach komisji będzie uczestniczyła prokurator rejonowa w Mysłowicach Elżbieta Tkaczewska.
Komisja przede wszystkim zajmie się ocenianiem zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa mysłowiczan. Będzie także wydawać opinie, oceniając pracę policji, straży pożarnej, straży miejskiej, powiatowego inspektora sanitarnego, powiatowego lekarza weterynarii i powiatowego inspektora nadzoru budowlanego; jednostek OSP oraz wydziałów urzędu miasta i innych podmiotów odpowiedzialnych za porządek i bezpieczeństwo.
Jej zadaniem będzie także przygotowywanie projektu programu zapobiegania przestępczości i wydawanie opinii w sprawach miejskich projektów, dotyczących bezpieczeństwa i porządku.