Towarową, północną obwodnicę Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, czeka warta ponad 360 mln złotych modernizacja. Pod koniec zeszłego tygodnia spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg, który wyłoni realizatora modernizacji torowiska na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka. Remonty mają zostać przeprowadzone w latach 2019 – 2023.
– Dzięki pracom, znacząco usprawni się ruch kolejowy w ważnym społecznie i gospodarczo regionie. Wraz ze wzrostem prędkości, skróci się czas przewozu towarów, a to zwiększy konkurencyjność kolei względem transportu drogowego oraz przyczyni się do ochrony środowiska. Inwestycja korzystnie wpłynie na rozwój gospodarczy Śląska – mówił dla portalu nettg.pl Jacek Karniewski ze spółki PKP PLK.
Kolejowa spółka ogłosiła przetarg w systemie zaprojektuj-wybuduj. W ramach inwestycji kompleksowo odnowiona zostanie nie tylko sieć trakcyjna na długości niemal 50 kilometrów, ale także stacje w Siemianowicach Śląskich i katowickich Szopienicach Północnych.
Gruntowna modernizacja ma ogromne znaczenie nie tylko dla transportu towarów, ale także dla przejazdów pasażerskich – trakcja może być wykorzystywana jako trasa objazdowa dla składów pasażerskich.
Inwestycja będzie realizowana przy unijnym, finansowym wsparciu – środki będą pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.