W mysłowickim magistracie powołano zespół, który zajmie się zweryfikowaniem, czy wnioski złożone w ramach drugiej edycji Mysłowickiego Budżetu Obywatelskiego zostały prawidłowo wypełnione. Głównym zadaniem tego gremium będzie podjęcie rekomendacji, czy dany projekt jest możliwy do realizacji.

W skład zespołu do weryfikacji projektów weszło osiem osób, pracowników mysłowickiego magistratu: Tomasz Szewczyk, Roman Michalski, Tadeusz Witański, Marcjanna Mądry, Ilona Spis, Aleksandra Żołna, Jolanta Tucharz-Sablik oraz Marcin Ziółkowski.

W trakcie swojej pracy zespół będzie mógł żądać od wnioskodawców, by ci złożyli dodatkowe wyjaśnienia dotyczące przygotowanych projektów.

Przy naborze wniosków w ramach drugiej edycji Mysłowickiego Budżetu Obywatelskiego, do magistratu wpłynęło dziesięć wniosków. Osiem z dziesięciu zadań dotyczy obszaru sportowo-rekreacyjnego, a dwa pozostałe zadbania dotyczą estetyki przestrzeni miejskiej oraz czystego powietrza.

W Mysłowickim Budżecie Obywatelskim do dyspozycji mieszkańców jest 1 mln zł. Oznacza to, że wygra zadanie lub zadania, które uzyskają największą liczbę głosów mieszkańców i zmieszczą się w powyższej kwocie. Z obecnej listy projektów tylko cztery wyczerpują dostępne środki w całości, pozostałe zadania, zgodnie z deklaracją wnioskodawców, warte są mniej niż 1 mln zł.