Tegoroczna kampania promująca mysłowickie szkoły ponadgimnazjalne po raz kolejny okazała się sukcesem – aż 71% gimnazjalistów wybrało naukę w Mysłowicach. Z ankiet przeprowadzonych przed egzaminem gimnazjalnym tylko 40% deklarowało chęć pozostania w mysłowickich szkołach średnich.
Kampania przeprowadzona przez Urząd Miasta Mysłowice jest prawdopodobnie pierwszą tego rodzaju kampanią w Polsce – na taką formę promocji mysłowickich szkół ponadgimnazjalnych Mysłowice zdcydowały się już po raz drugi. Uczniowie szkół średnich sami zachęcali do nauki w Mysłowicach poprzez udział w sesji zdjęciowej promującej swoją szkołę. Efekty widoczne były na billboardach, w gazetach i na stronach internetowych.

– To nie jest tylko pokazywanie swojej twarzy i ciała. Uczniowie tym, że się uśmiechają, coś reklamują, coś do czego są przekonani. To nie jest reklama proszku do prania czy pasty do zębów. Oni tutaj przyszli, bo wiedzą, że szkoła w której się uczą jest fajna – mówi Joanna Matuszyńska z agencji fotograficznej Pozytyw.

Częścią tegorocznej kampanii był również informator zawierający szczegółowe informacje o ofercie edukacyjnej każdej ze szkół ponadgimnazjalnych w Mysłowicach. Uczniowie mogli poznać zalety takich kierunków jak klasa mundurowa, humanistyczna, biologiczno – chemiczna, a także fryzjerstwo czy hotelarstwo.

W ramach akcji promocyjnej w Centralnym Muzeum Pożarnictwa odbyły się również targi edukacyjne, podczas których uczniowie gimnazjów mieli okazję bezpośrednio porozmawiać z przedstawicielami mysłowickich szkół średnich.

– Między innymi właśnie te targi pozwolą młodzieży wybrać, jaka szkoła jest dla nich najlepsza. Mogą znaleźć tutaj odpowiedzi na pytanie; co chciałbym dalej w życiu robić? Oczywiście to się jeszcze może zmienić w trakcie dalszej edukacji, ale jeżeli już teraz uda im się wybrać to, co naprawdę ich interesuje, pozwoli im to być jeszcze lepszym w fachu, który sobie wybiorą – powiedział podczas targów prezydent Edward Lasok.